جایگزین کردن مدارک تحصیلی با توانمندی افراد اشتباه بود

0
(0)

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه وقتی مدارک تحصیلی جای توانمندی افراد را گرفت با کاستی‌هایی روبه‌رو شدیم که امروز ما را گرفتار خود کرد، گفت: این مسیر اشتباه بوده و نیاز به تغییر دارد.

به گزارش ایسنا، سلیمان پاکسرشت صبح امروز در آئین به‌روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک سراسر کشور در بندرعباس، افزود: امیدوارم این مراسم امروز سبب رونق‌بخشی آموزش در بخش کارگاه‌های اتومکانیک در سراسر کشور باشیم.

او با بیان اینکه امروز بنایی افتتاح نکردیم که تاریخ داشته باشد بلکه همکاری و سرمایه‌گذاری بلندمدت و بدیعی را ایجاد کردیم، خاطرنشان کرد: می‌دانیم که آموزش‌های مهارتی در جامعه ما بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده است و امروز رئیس‌جمهور مهارت‌آموزی را از اولویت‌های دولت می‌داند و بر آن تأکید کرده است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: پیام اهمیت مهارت‌آموزی به کشور مخابره شده است و باید در صف اول جنبش و نهضت مهارت‌آموزی در کشور قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نتایج عملی مراسم امروز در اشتغال افراد و ارتقای مهارت افراد تا سال‌های سال نام استان هرمزگان را در یادها نگه خواهد داشت، اظهار کرد: با تلاش مسئولانه مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، این اتفاق بزرگ رقم خورد و فرااستانی وارد عمل شد و کارگاه‌های اتومکانیک کشور را با به‌روزرسانی اساسی و هماهنگ تمامی ۳۵۰ کارگاه اتومکانیک کشور با این اقدام مجهز و نوین شد.

پاکسرشت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی رقم خورد، اضافه کرد: با تکیه بر امکانات و فرصت‌هایی که مغفول مانده بود این اقدام رقم خورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از امکانی که در استان هرمزگان وجود داشت و در حال خاک خوردن بود و تا چند سال دیگر در مسیر اسقاط قرار داشت، به تجهیز کارگاه‌های اتومکانیک تبدیل شد، عنوان کرد: چنین فرصت‌هایی کم نیست و ارتباطمان با سایر دستگاه‌های دولتی تنها مهارت‌آموزی نیست بلکه آن‌ها می‌توانند به کمکمان بیایند تا در مسیر افزایش اشتغال در کشور گام برداریم.

پاکسرشت با اشاره به اینکه هرمزگان فرصت‌های زیادی وجود دارد اما از ظرفیت نیروی انسانی غافل می‌شویم و در شمار ظرفیت‌ها نمی‌آوریم و این موضوع به استفاده از ظرفیت‌هایی که به آن‌ها دل‌بسته‌ایم، آسیب می‌زند، اضافه کرد: در بهترین حالت بیش از ۵۰ درصد ظرفیت‌ها در فقدان نیروی ماهر امکان بهره‌برداری ندارد و فرصت‌ها باید با ترکیب بهینه عوامل تولید به فعل تبدیل شوند و امروزه همه به خلأ آموزش مهارت‌آموزی پی برده‌اند.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: مهارت‌آموزی باید از این به بعد در شکل فعالیت‌های اجرتی دیده شود و مسئله آینده کشور خواهد بود و اگر در این بخش موفق نشویم شاهد خسارات جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

پاکسرشت اظهار کرد: منابعی که در اتفاق امروز صرف شده در مقابل نتایجی که در آینده خواهیم گرفت اندک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مسئله خطیری را پذیرفته‌ایم، اضافه کرد: امروزه صحبت اول مسئولان و حتی خانواده‌ها ضرورت آموزش‌های مهارتی هدفمند است و امروزه به یک اهمیت و اولویت در کشور تبدیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه وقتی مدارک تحصیلی جای توانمندی افراد را گرفت، با کاستی‌هایی روبه‌رو شدیم که امروز ما را گرفتار خود کرد، تصریح کرد: این موضوع رسالت مهمی است و در شرایطی قرار داریم که می‌توانیم آموزش فنی و حرفه‌ای را به خط مقدم پیشرو تحولات مهارت‌آموزی در کشور تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در این مقطع زمانی باید فضای همدلی و وحدت و یکرنگی در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اختلافات درون‌سازمانی و مطالبی که انرژی را از ما می‌گیرند یا مدیرانی که آمادگی خدمت ندارند باید کنار گذاشت. فرزندان آینده این کشور از ما نخواهند پذیرفت که ما در این برهه کم‌کاری کرده و بدون انگیزه خدمت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه در قبال افرادی که آموزش دیده‌ایم باید مسئولیتمان را بپذیریم، عنوان کرد: در این مقطع برای نسل آینده باید تلاش کرد تا هم آموزش، هم اشتغال و رضایت اجتماعی را ایجاد کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه پیام همدلی و هم سرنوشتی را ابتدا در خود سازمان جاری کنیم و سپس با وحدت به‌سوی مهارت‌آموزی کاربردی پیش رویم، افزود: نباید خودمان را دست‌کم بگیریم و جایگاه خود را تضعیف کنیم بلکه باید مسئولیتمان را جدی بگیریم.

به گزارش ایسنا، صبح امروز آئین به‌روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک سراسر کشور به ۴۹۸ دستگاه خودروی سابرینا و چری با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال و ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال به صورت پایلوت در بندرعباس برگزار شد که سهم استان هرمزگان از این خودروها ۳۰ دستگاه است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)