تکواندو در انتظار تصمیم شورای فنی/ جای خالی بزرگان در تصمیم‌سازی

0
(0)

تکواندو

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از انتخابات فدراسیون تکواندو، رای مجدد مجمع به سیدمحمد پولادگر و سخنان وی مبنی بر ایجاد تغییرات اساسی در بدنه فدراسیون، این امیدواری برای اهالی این رشته بوجود آمد که این تغییرات در حد حرف نباشد و در عمل نیز حرکت هایی صورت گیرد.

صحبت هایی که برای عقب نشینی منتقدان کافی بود تا برخی را در شرایط فعلی همسو با فدراسیون و تفکرات رئیس دیرپای آن و برخی را نیز در انتظار تحقق وعده های وی قرار دهد. البته که تاکنون کمتر از وعده های داده شده عملی شده است.

نمونه بارز آن تداوم فعالیت شورای فنی با همان سبک و سیاق قبلی و همان نفرات است. شکی بر این نسبت که اعضای تشکیل دهنده این شورا از بهترین های ایران به لحاظ فنی و اخلاقی هستند، ولی آیا همین نفرات فاکتور مهم و تاثیرگذار تجربه را نیز دارند؟ یکبار دیگر باید اشاره کرد که خروجی تصمیمات در اغلب موارد، اعلام نام اعضای شورا به عنوان سرمربی تیم های ملی است و نشان از تصمیماتی با کمترین بررسی و دقت نظر را دارد. نگاهی به انتخاب کادر فنی نوجوانان حداقل در بخش دختران گواه این مدعاست.

در شرایطی که همه اهالی تکواندو بر این موضوع واقف هستند که باید «وزن تجربی» این شورا بالا برود، متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده و قرار است فردا یکشنبه در جلسه ای تعیین کننده، عملکرد تیم ملی در یکسال گذشته بررسی و در نهایت در خصوص ادامه کار مهدی بی باک و یا قطع همکاری با وی تصمیم گیری شود.

مذاکره رودروی هادی ساعی با سیدمحمد پولادگر که در دفتر کار اصغر رحیمی صورت گرفت و در همان زمان سر و صدای زیادی به پا کرد، تنها به رفع مشکلات شخصی اختصاص داشت و هیچ درخواست همکاری از سوی رئیس فدراسیون به قهرمان پرافتخار تکواندو و ورزش ایران داده نشد.

مذاکره مرتضی کریمی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با پولادگر نیز همین شرایط را داشت و دیگر منتقدان نیز کم و بیش نادیده گرفته شده اند. بدون شک حضور نفراتی چون ذوالقدر، ساعی، کریمی، ملکی، کشاورز، خدامرادی، افلاکی، مقانلو و … می توانند به انجام تصمیمات منطقی‌تر کمک کنند و غیبت آنها در بین اعضای شورا محسوس است.

در نهایت باید عنوان کنیم که کارشناسان تکواندو معتقدند که در شرایط فعلی تغییر کادر فنی چیزی را تغییر نخواهد داد و ساختار سازمان تیم ملی نیاز به دگرگونی اساسی دارد. ساختاری که در راس آن فرد قرار گرفته در هیچ موردی شرایط چنین مسئولیتی را ندارد.

هر چند شنیده ها حاکی از مشخص بودن نتیجه جلسه فردا و حتی تعیین سرمربی آینده دارد ولی سخت امیدواریم اعضای شورا آنچه صلاح تکواندو است رقم زده و حداقل خط بطلانی بر شایعات بکشند.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)