تولید یک سوم پیله ابریشم کشور توسط امدادگران

0
(0)



بختیاری در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی 2000 پیمانکار طرح های اشتغال کمیته همیاری خراسان شمالی که 7 تیرماه در بجنورد برگزار شد، گفت: امسال 35 هزار میلیارد تومان وام به متقاضیان کمیته امداد پرداخت می شود. ایجاد شغل این مبلغ برای ایجاد 500 هزار شغل پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دستور تشکیل کمیته امداد را دادند، گفت: تاکید امام راحل در تشکیل کمیته امداد شکوفایی استعدادها بود.

وی افزود: علاوه بر این مقام معظم رهبری بر توانمندسازی افراد تحت پوشش تاکید کردند، بنابراین یکی از اهداف مهم کمیته همیاری شیلات آموزش است.

بختیاری ادامه داد: روایات می گویند اگر می خواهید فساد را در جامعه از بین ببرید باید منشا آن که بیکاری است را از بین ببرید.

وی تاکید کرد: بالاترین عبادت، عبادت است که جوان با زحمت و تلاش خود غذای حلال به خانه بیاورد.

وی تصریح کرد: کمیته حمایت از اشتغالزایی برنامه های مهارت آموزی دارد و از سوی دیگر تسهیلاتی را برای ایجاد آنها فراهم می کند که باید اطمینان حاصل شود که اعتبارات ارائه شده صرف شغل مورد نظر می شود. در غیر این صورت هدر دادن پول است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اگر رشد تولید اتفاق بیفتد تورم مهار می شود گفت: در سال زراعی جاری یک سوم پیله ابریشم در کشور توسط مددجویان کمیته امداد تولید شده است که نشان دهنده حرکت در جهت است. از تولید.

وی همچنین با اشاره به فرش تولیدی مشتریان کمیته امداد تصریح کرد: فرش تولیدی مشتریان کمیته امداد با علامت تجاری احسان ثبت جهانی شده و سال گذشته 130 هزار متر مربع فرش دستباف توسط این مددجویان تولید شده است.

بختیاری تاکید کرد: یکی از راهکارهای کمیته امداد توسعه مشاغل خانگی است چرا که 52 درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد را زنان تشکیل می دهند که تعدادی از آنها دارای فرزندان بی سرپرست هستند.

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز اظهار داشت: یکی از اهداف ما در این استان آموزش ماهیگیری به مردم است که یکی از نتایج آن ایجاد این 2000 شغل توسط مددکاران کمیته امداد بود.

وی گفت: امسال در سال تولید در استان شاهد توسعه تولید در ابعاد مختلف بوده ایم و امیدواریم بتوانیم گام های خوبی برای مهار تورم برداریم.

حسین نژاد با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور و تعیین اهداف، تصریح کرد: تامین آب از پروژه گلیل و سارانی یکی از اولویت های ما است که با تصویب ماده 23 محقق خواهد شد. تصفیه سدها نیز از دیگر برنامه هاست که تصفیه سد بیدواز به پایان رسیده و ساخت سد گلماندره هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده ارشد دولت استان گفت: حدود 27 درصد افراد جامعه تحت پوشش نهادهای بهزیستی هستند و باید برای توسعه اشتغال تلاش کنیم تا درآمد این افراد افزایش یابد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)