توضیحات آشنا درباره اصل۵۹/هشدار دادستان درباره دخالت در پرونده سیدامامی/حاشیه‌های دادگاه بقایی

0
(0)
25.11

احتمال اختصاص هفت‌هزار و۵۰۰ میلیاردتومان برای تامین بدهی‌های بیمه سلامت در بودجه، اعلام وصول سه سوال از وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد و بهداشت در مجلس، برگزاری دادگاه «حمید بقایی» و حضور احمدی نژاد و مشایی مقابل دادگاه، رایزنی آفریقای جنوبی با اوفک برای رفع مشکلات بانکی با ایران، جزئیات جلسه فراکسیون محیط زیست با مسئولان رسیدگی به پرونده سید امامی، گزارش ایسنا از هشتمین روز بررسی بودجه۹۷، توضیحات آشنا درباره پیشنهاد رئیس جمهور درباره اصل ۵۹ قانون اساسی و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه (بیست و پنجم) بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، به منظور تحکیم روابط دو جانبه هند و ایران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای سفری سه روزه و به دعوت رسمی نخست‌وزیر هند، صبح فردا(پنج شنبه) ۲۶ بهمن ماه به این کشور سفر می‌کند. در این سفر در پاسخ به سفر سال گذشته "نارندرا مودی" به تهران انجام می شود.

حسام‌الدین آشنا رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درصفحه توییتر خود توضیحاتی درباره سخنان اخیر حسن روحانی مبنی بر توجه به اصل ۵۹ قانون اساسی نوشت.

افزایش بهای آب، برق و گاز مشروط به تصویب هیئت وزیران، تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام از محل بودجه عمومی، تصویب شرط معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز، محاسبه مالیات بر درآمد کارکنان تامین اجتماعی به نرخ ۱۰ درصد و… مهمترین مصوبات هشتمین روز بررسی بودجه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی بودند.

علی نوبخت درباره تمهیدات مجلس برای پرداخت بدهی‌های داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی، گفت که با موافقت کمیسیون تلفیق، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه بیمه سلامت به این سازمان اختصاص داده شده است تا برای پرداخت بدهی‌هایش هزینه کند.

همچنین بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی برخی افزایش قیمت‌ها در بودجه ۹۷ را عوام‌فریبانه و در راستای سوق دادن قشر متوسط به زیر خط فقر دانست.

رئیس مجلس در جلسه علنی مجلس در پاسخ به تذکری درباره وضعیت بازار ارز از کمیسیون اقتصادی خواست نوسانات فعلی بازار ارز را مورد پیگیری قرار دهد و پیشنهادات خودرا در این زمینه ارائه کند و گفت: در بحث نرخ ارز بانک مرکزی باید توضیحات کافی داشته باشد و راهکاری برای آن ارائه کند.

همچنین در این جلسه سه سوال از وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد و بهداشت در مجلس اعلام وصول شد.

محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن تشریح جزئیات جلسه فراکسیون محیط زیست با مسئولان رسیدگی به پرونده سید امامی با انتقاد از اظهارات دادستان تهران در مورد سیدامامی پیش از قطعی شدن حکم وی، گفت که پرونده سید امامی به وزارت اطلاعات ارجاع نشده بود.

وزارت خارجه کانادا در واکنش به مرگ کاووس سیدامامی بیانیه ای منتشر کرد و در ادامه اتهام‌زنی‌ها درباره خودکشی کاووس سیدامامی در زندان، وزیرامورخارجه کانادا خواستار ارائه اطلاعات از سوی دولت ایران درباره شرایط مرگ این شهروند دو تابعیتی شد.

در همین ارتباط عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه جلسه بررسی آسیب های اجتماعی با اشاره به پرونده کاووس سیدامامی با تاکیر بر اینکه دخالت در پرونده قضایی دارای اشکال است گفت: برخی علی رغم اینکه هم پزشکی قانونی و هم قاضی ویژه دادسرای جنایی و هم خانواده متوفی اعلام کرده‌اند که این موضوع خودکشی بوده است؛ کماکان فرافکنی و تشکیک می کنند، در واقع این خودکشی رخ داده و در گزارش کالبد شکافی پزشکی قانونی وجود دارد.

ویلیام مکس‌وایتد که پنج سالی است به عنوان سفیر آفریقای جنوبی در تهران مشغول به فعالیت است با بیان اینکه برای رفع مشکلات بانکی با ایران در حال رایزنی با اوفک هستیم تاکید کرد: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران غیرقانونی است و از کسانی که اقدام به تحریم علیه ایران می‌کنند، می خواهیم که این اقدام را متوقف کنند.

علی اکبر ولایتی در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس بسیج دانشگاه آزاد گفت: ایران با دعوت دولت قانونی سوریه در آنجا حضور دارد و کسانی باید از سوریه بروند که بدون دولت و اجازه دولت قانونی آنجا هستند.

شیخ خضر الکبش، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در تهران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود: پیروزی‌های فلسطین، سوریه و لبنان بر مستکبران جهان نتیجه انقلاب ایران است.

همچنین شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در حاشیه مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد آن را برگزار کرده بود، با بیان اینکهانقلاب ایر
ان باعث شد اسرائیل با ترس بخوابد
، این انقلاب را یک معجزه توصیف کرد.

رئیس هیات الحشد الشعبی عراق نیز در یک نشست خبری گفت که عراق از طریق یک مرکز هماهنگی امنیتی با ایران، روسیه و سوریه همکاری‌های امنیتی دارد. وی افزود: این مرکز امنیتی به منظور مشارکت در حفظ امنیت و همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی میان این چهار کشور (ایران، عراق، روسیه و سوریه) فعالیت می‌کند.

چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر برگزار شد. وی پیش از ورود به دادگاه د با انتقاد از برگزاری غیرعلنی دادگاه ابراز عقیده کرد: این کار هیچ توجیه قانونی ندارد. وقتی می‌خواهند اتهام بزنند به صورت علنی این کار را می کنند، ولی وقتی زمان دفاع می شود جلسه را غیرعلنی برگزار می کنند. قاضی دادگاه به صراحت اعلام کرده دادگاه شما غیرعلنی است. هچنین احمدی‌نژاد و مشایی مقابل محل برگزاری دادگاه بقایی حضور یافتند و تعدادی از حامیانشان، این دو نفر را تا مقابل دادگاه تجدیدنظر استان تهران ( محل برگزاری دادگاه حمید بقایی) با سر دادن شعار الله اکبر همراهی کردند. بقایی در پایان چهارمین جلسه دادگاه تجدید نظر در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه جلسه بعدی دادگاه شنبه آینده برگزار خواهد شد گفت: امروز در جلسه دادگاه در خصوص دانشگاه ایرانیان صحبت شد و ما مستندات خود را ارائه کردیم.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)