توسعه مجتمع های گردشگری و نشاط مردم، اولویت وزارت میراث فرهنگی

0
(0)

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از مجتمع گردشگری نور شهرستان محلات اظهار کرد: محلات یک نقطه ویژه در استان مرکزی و کشور بوده و پایتخت گل و گیاه ماست. تمام زیبایی‌ها اینجا در محلات جمع است و ظرفیت کار بزرگ خدماتی، اقتصادی و صادراتی اینجا موجود است.

وی افزود: در کنار آن، میراث فرهنگی ارزشمندی در این شهرستان وجود دارد و از لحاظ طبیعی نیز موقعیت ویژه‌ای دارد که هر کس به استان مرکزی سفر می‌کند، باید از محلات بازدید کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری و کارهای خوبی در محلات صورت گرفته است. مجموعه‌ای که از آن بازدید کردیم، مجموعه خوبی از لحاظ تفریحی و سرگرمی است. از مالک و سرمایه‌گذاران این مجموعه درخواست کردم تا در صورت وجود توانمندی، پروژه‌های مشابهی را انجام دهند.

ضرغامی ادامه داد: کارهای خوبی صورت گرفته است و اینها حداقل‌هایی است که باید برای مردم فراهم شود تا موقعیت شادی و نشاط با رویکرد خانواده محوری برای استفاده سالم مردم، ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حوزه سرگرمی از محل تبصره ۱۸ بهترین تسهیلات را پرداخت می‌کنیم. در صورتی که زمین مناسب موجود باشد، با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، زمین و تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم و معافیت‌های مختلف را شامل آنها می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری افزود: یکی از اولویت‌های ما در دوره جدید وزارت، مسئله مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های تفریحی، امکانات سرگرمی و نشاط مردم است. این مجموعه باید در منطقه و استان تکثیر شود.

وی با بیان اینکه مسلما کسی که فاقد سوء سابقه است، برای سرمایه گذاری و کار گردشگری اولویت دارد، افزود: باید به افراد دارای اهلیت، دلسوز کشور و پیگیر برای انجام کارهای جدید کمک کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: محلات و دلیجان ظرفیت های گردشگری بسیاری دارند و از همه مردم ایران برای سفر به این دو شهرستان دعوت می شود.

وی افزود: ظرفیت های ویژه ای در این منطقه وجود دارد و حتما از سفر به محلات و دلیجان می توان لذت برد و وزیر میراث فرهنگی برای آبگرم و خورهه حتما کمک ویژه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در شهرستان محلات، از ظرفیت‌های این شهرستان بازدید کرد.

وی به همراه دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی با حضور در شهر نیم‌ور، بازارچه صنایع دستی این شهر را افتتاح کرد. سپس با حضور در آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی علیه‌السلام شهرستان محلات، از نزدیک با مشکلات این مکان آشنا شد و در جریان مشکلات بازسازی این بنا قرار گرفت.

ضرغامی سپس با حضور در پارک سرچشمه محلات، در جریان اقدامات شهرداری محلات برای توسعه و بهسازی این پارک قرار گرفت.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)