توسعه روابط ایران و عراق به مذاق غربی‌ها خوش نمی‌آید/ دولت و مردم عراق هوشیار باشند

0
(0)

توسعه روابط ایران و عراق به مذاق غربی‌ها خوش نمی‌آید/ دولت و مردم عراق هوشیار باشندخبرگزاری فارس: توسعه روابط ایران و عراق به مذاق غربی‌ها خوش نمی‌آید/ دولت و مردم عراق هوشیار باشند

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تعامل و همگرایی بین ایران و عراق به مذاق برخی از دولت‌های غربی خوش نیامده و برای فریب نخوردن از دسیسه‌‌ افراد معلوم‌الحال هوشیاری دولت و مردم عراق ضروری است.

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: امروز شاهد روابط سیاسی و تجاری مناسبی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق هستیم و این تعامل و هم‌گرایی در شرایطی رقم خورده است که هر گونه افزایش مودت بین این دو کشور به مذاق برخی از دولت‌ها خوش نیامده است.

وی از تلاش بی‌حد و اندازه برخی از کشورها برای برهم زدن روابط ایران و عراق پرده برداشت و افزود: عراق موجودیت و استقلال جدید خود را با حمایت‌های ایران به دست آورده و این مسئله برای دولتمردان مستکبر غربی و آمریکایی‌ها خوشایند نیست.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت‌هایی که از افزایش قدرت ایران در منطقه هراس دارند، با توجه به انتخابات پیش‌روی عراق در تلاش هستند تا جناح‌هایی که همفکری کمتری با انقلاب اسلامی دارند را به لحاظ مالی و سیاسی تقویت کرده و در توسعه روابط ایران با عراق مانع‌تراشی کنند.

حقیقت‌پور ادامه داد: اقدامات این دولت‌ها تا حدی پیش رفته که حتی جناح‌ها و گرایش‌های شیعی را نیز با وعده‌های مختلف برای مقابله با توسعه روابط ایران تشویق کرده و به دنبال وارد آوردن خدشه به همکاری‌های متقابل هستند.

وی گفت: در شرایط حساس فعلی، دولت و مردم عراق باید بیش از گذشته هوشیار باشند تا با فریب نخوردن از دسیسه‌‌ کشورهای معلوم‌الحال؛ در تلاش برای افزایش استقلال، عزت و امنیت کشور خود برآیند.

انتهای پیام/چ

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)