تعظیم شرق تا غرب گلستان در برابر سپیدپوشان فداکار

0
(0)


ایسنا/گلستان به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار سرتاسر استان گلستان مملو از مراسمات تجلیل از پرستاران تلاشگر و فداکار بود.

پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست، هنری بس بزرگ و سترگ که  تنها از سرپنجه توانمندی برون می آید که قلبی به وسعت اقیانوس و ایمانی به ژرفای لایتناهی را تجربه کرده و در وجود خویش نهادینه کرده باشد.

شغل پرستاری حرفه صبر و شکیبایی است، تخصصی که ریشه در انسانیت و عشق، مهربانی و فداکاری و تبلوری از جنس بارش رحمت الهی دارد، شغلی سخت اما شیرین برای کسانی که این شغل را برای معامله با ایزد یکتا انتخاب کرده و خود را وسیله ای از سوی خدا برای التیام دردهای مخلوقات محبوب واقعی قرار داده اند.

میلاد دخت امیر مومنان علی (ع) حضرت زینب کبری (س) بهانه ای است تا به یاد فداکاری و پرستاری این شخصیت والا مقام از بیمار دشت کریلا و کاروان ماتم زده دشت نینوا از رشادت ها و فداکاری قشری تجلیل شود که جامه سپید بر تن کرده اند تا وجودشان را از هر آلاینده ای پاک کرده و بال پرواز گشوده اند، پرستارانی که آمده اند تا راه یگانه پرستار بی همتای عالم را تداوم بخشیده و مهربانی و عشق به هم نوع را به تصویری جاودانه کشند.

پرستاران در کشور عزیزمان سالهاست سنگ زیرین آسیاب اند و اما هیچ گاه صدایی نه بر اعتراض گشوده اند و نه بر گلایه، عاشقانه مهر می ورزند و با طراوت خدمت می کنند، سختی می بینند و لبخند بر لی می نشانند تا مبادا بیمار دردی جز درد بیماری را بر روح خویش احساس نکند. 

تعظیم شرق تا غرب گلستان در برابر سپیدپوشان فداکار

تعظیم شرق تا غرب گلستان در برابر سپیدپوشان فداکار

تعظیم شرق تا غرب گلستان در برابر سپیدپوشان فداکار

تعظیم شرق تا غرب گلستان در برابر سپیدپوشان فداکار

در همین راستا امروز سرتاسر استان گلستان میزبان مراسماتی در تجلیل و پاسداشت مقام شامخ پرستاران بود، مراسماتی که رنگ و بویی دیگر داشت و از تلاش و رشادت پرستاران عزیز به ویژه در جریان مقابله و درمان بیماری کرونا تجلیل و یاد و خاطره شهدای سلامت شهید دکتر عبدالله عباسی، شهید حسن نظری، شهید دکتر عسگری مصدق، شهید خوجم بردی چرکزی، شهیده بی بی رحیمه یلقی و شهید فغان کیا، شهید اسماعیل ممشلی و شهیده فاطمه سادات میردیلمی که در این ایام در همین مسیر جان خود را برای سلامت و درمان مردم عزیز فدا کردند گرامی داشته شد. 

بیمارستان شهرستان آق قلا، بیمارستانهای پیامبر اعظم (ص) و طالقانی در گنبدکاووس، بیمارستانهای مینودشت، کلاله و گرگان و همچنین درمانگاه های خصوصی و دولتی متعدد امروز مراسماتی را در این راستا برگزار کردند.

به گزارش ایسنا مراسم متمرکز استانی تجلیل از پرستاران نمونه استان گلستان و گرامیداشت روز پرستار صبح روز جمعه 19 آذرماه با حضور استاندار گلستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مجموعه آموزشی درمانی شهید فلسفی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)