تعریف ۵ موضوع اولویت دار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

0
(0)

رئیس دانشگاه مطرح کرد:احمد معتمدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر احمد معتمدی در نهمین کنفرانس بین المللی سیستم ها و فناوری های الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی موضوع این کنفرانس را یکی از مهمترین موضوعات تخصصی دانست و افزود: بر خلاف اکثر نشست ها که دارای موضوعات عمومی است، این نشست دارای موضوع تخصصی است.

وی دانشکده مهندسی برق این دانشگاه را یکی از قدیمی ترین دانشکده‌های این دانشگاه نام برد و یادآور شد: ۶۰ سال از قدمت این دانشگاه می گذرد و قدمت این دانشکده نیز به همین میزان است.

معتمدی با بیان اینکه در شروع به کار این دانشکده تنها ۲ گرایش «قدرت» و «الکترونیک» داشته است، اظهار کرد: از این رو این دو گرایش نیز از قدیمی ترین گرایش های این دانشکده به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه از ۱۷ مقاله برتر دنیا در حوزه الکترونیک تعداد قابل توجهی از سوی محققان این دانشگاه عرضه شده است، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه ۵ موضوع به عنوان موضوعات اولویت دار تعریف شد که حوزه انرژی الکتریکی یکی از این اولویت ها است ولی این حوزه نیاز به بازنگری دارد تا بر اساس تجارب جهانی این حوزه مورد بازنگری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ دانشکده «برق»، «مکانیک» و «فیزیک» در حوزه انرژی فعال هستند، اضافه کرد: در این دانشگاه موضوعات بین رشته ای مطرح است که با همکاری دانشکده ها رشته های میان رشته ای در حوزه انرژی به تصویب رسید.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)