تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای پس از 5 دهه

0
(0)



به گزارش ایسنا، مهرداد عظیمی – معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس برای توسعه سرمایه انسانی قابل تقدیر است، اظهار داشت: تصویب وضعیت سازمان فنی آموزش حرفه ای پس از 50 سال آغاز تحولی اساسی است که در زمینه مهارت آموزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای به مدت 5 دهه بدون اساسنامه فعالیت می کند، گفت: «پیش نویس اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» در 23 دی ماه 1401 در شورای اسلامی شهر ابلاغ و دریافت شد. در تاریخ 23 خرداد 1402 به استناد اصل 85 قانون اساسی پس از تصویب اساسنامه در مجلس و جلسه نهائی کمیسیون آموزش و تحقیقات و رفع ابهام اعلام شده به تصویب شورای اسلامی رسید. توسط شورای نگهبان و اعلام مغایرت لایحه برنامه هفتم با سیاست های کلی ابلاغی مرجع. مقام معظم رهبری حسب مورد مورد تایید شورا قرار گرفتند.

عظیمی از تلاش ها و پیگیری های نمایندگان شورای اسلامی به ویژه رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی و آموزشی، تحقیقات و فناوری و اعضای شورای نگهبان قانون اساسی برای تصویب وضعیت و وضعیت قدردانی کرد. توسعه سرمایه انسانی

پیش از این نمایندگان مردم در جریان بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه 1403 با اختصاص 2 درصد از درآمد حاصل از فروش کالاهای قاچاق به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موافقت کردند.

بر اساس اصل (8) قانون اساسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دولت موظف است علاوه بر انعقاد موافقت نامه با سازمان فنی و حرفه ای، حداکثر نیم هزار اعتبار برای توانمندسازی نیروی انسانی و استخدام افراد جویای کار هزینه کند. و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و آموزش حرفه ای کشور هرگونه طرح تملک دارایی های سرمایه ای و 2 درصد منابع حاصل از فروش کالای قاچاق توسط سازمان برای جمع آوری و فروش اموال توقیفی به استثنای موارد مندرج در تبصره 55. ، پاراگراف ماده 1 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب ردیف هزینه معین به جای بدنه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه نمایندگان، معادل یک هزارم حقوق ماهانه کارگران توسط کارفرمایان، صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی طبق گزارش ماهانه ارسالی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار می گیرد. سازمان تامین اجتماعی جهت اجرای آموزش های مهارتی مستمر.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)