تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم بهداشتی و دامپزشکی در دادسرای قم

0
(0)
مهدی کاهه . دادستان قم

دادستان عمومی و انقلاب قم از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی، بهداشتی و دامپزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی کاهه دادستان قم گفت: ورود دادستانی به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی و مسائل زیست محیطی و دامپزشکی استان در راستای‌احقاق حقوق عامه است.

وی افزود: عدم رعایت استاندارد در تولید و عرضه مواد غذایی غیربهداشتی از جمله به کار بردن رنگ، اسانس و مواد غذایی غیر مجاز در مواد خوردنی و آشامیدنی و یا استفاده در مواد مصرفی لوازم بازی کودکان جرم و مستلزم برخورد قانونی است.

وی افزود: سیاست دستگاه قضایی قم در مواجهه با عرضه کنندگان متخلف در ابتدا آموزش و فرهنگ سازی با همکاری مراجع ذی ربط و در صورت تکرار ، تقاضای مجازات قانونی برای مرتکبین این گونه جرائم است.

کاهه تاکید کرد: شعبه ویژه‌ای در دادسرا جهت رسیدگی‌به جرائم زیست محیطی، دامپزشکی و بهداشتی اختصاص یافته و دستور تشکیل اکیپ های بازرسی با حضور نمایندگان ذی ربط و نماینده ویژه دادسرا صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی از قبیل سوسیس و کالباس، کارگاه های بسته بندی چای و قهوه، کارخانه جات تولید آرد ، کارخانه جات مواد شوینده و… و همچین از فروشگاه های عرضه کننده مواد غذایی همچون نانوایی ها، شیرینی پزی ها، آجیل فروشی‌ها، آبمیوه فروشی ها و … بازرسی و نتیجه به دادستانی گزارش شده است که با تعدادی از آنان برخورد قضایی صورت گرفته و پرونده قضایی آنان در شعبه تخصصی در حال رسیدگی‌است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)