تجاری سازی کشاورزی از مهم ترین اهداف جهاد کشاورزی استان قم است

0
(0)



محمد رضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم امروز بیست و نهم مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۳۰ میلیون تن تولیدات کشاورزی در کشور گفت:بر اساس مستندات جهانی ایران در امنیت غذایی روند مناسبی دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت خوبی که در بخش کشاورزی کشور داریم می‌توانیم تامین کننده و نیز تولید کننده برای کشور های دیگر باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه کشاورزی استان قم را با ظرفیت تولید دام و طیور در کشور شناخته می‌شود، گفت:بیش از ۹۰۰ هزار دام سنگین و سبک در قم تولید و نگهداری می‌شود و همچنین سالیانه ۳۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود وظرفیت مصرف قم ۱۵ هزار تن در سال می‌باشد.

وی ضمن اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود، افزود:سالانه در قم ۳۱ هزار تن مرغ، ۸۵ هزار تن تخم مرغ و بیش از ۹۰ هزار تن شیر تولید می‌شود و ما در تولید تخم مرغ رتبه چهارم کشور را داریم.

حاجی رضا بیان کرد:در حوزه تولیدات گیاهی ما ۶۵ هکتار گلخانه و ۲۲ هزار هکتار اراضی باغی داریم که اغلب باغات پسته است و سالانه در قم ۷۰۰۰ تن پسته تولید می‌شود.

وی در نماز جمعه شهر پردیسان گفت:یکی از مهم ترین اهداف ما این است که کشاورزی استان را تجاری کنیم و از حالت معیشتی خارج شود همچنین در این راستا اهدافی را دنبال می‌کنیم  که کشت قراردادی، الگوی کشت و نگاه به زنجیره ها از مهم ترین اهداف ما می‌باشد.

حاجی رضا در ادامه با اشاره به اینکه یوی از ضعف های بخش کشاورزی کشور در حوزه تولید علم و انتقال است، افزود: ما اعتقاد داریم شرکت های دانش بنیان باید در کنار بخش کشاورزی باشد و همچنین تولید، انتقال و کاربرد دانش از اولویت اهداف ما در سازمان جهاد کشاورزی قم است.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت سنگین نظارت بر بازار اظهار کرد: در شهر پردیسان یکی از دغدغه ها در حوزه آرد و نان است و وضعیت نانوایی های این شهر قابل قبول نیست همچنین با بررسی ۴۴ واحد نانوایی این منطقه تصمیماتی اتخاذ کردیم که اولویت آن افزایش سهمیه آرد و ساعات کار نانوایی ها و همچنین صدور مجوز برای راه اندازی ۱۰ نانوایی دیگر است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)