بیش از 60 نوع داروی باروری تحت پوشش بیمه سلامت

0
(0)



رئیس هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از 60 نقطه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش ایسنادکتر رضا ساعدی در خصوص پوشش خدمات درمان ناباروری گفت: در بیمه سلامت ایران، پوشش درمان ناباروری افزایش یافته است تا افراد بیشتری بتوانند از این خدمات استفاده کنند، بنابراین شرط در نظر گرفتن بیمه برای همه اعضای خانواده دارای مادر باردار باید باشد. حذف شود. به عبارت دیگر زن باردار می تواند به صورت فردی در خانواده از بیمه سلامت بهره مند شود.

وی با بیان اینکه حدود 4 میلیون زوج نابارور در کشور نیازمند خدمات درمانی هستند، گفت: پوشش بیمه سلامت برای این افراد 90 درصد هزینه درمان ناباروری در قالب تعرفه عمومی دولتی و غیردولتی است. در مراکز غیر طرف قرارداد منعقد شده است، بیمه شده می تواند مستقیماً از پوشش بیمه ای استفاده کند. در غیر این صورت می توانند مدارک خود را برای دریافت هزینه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز درمان ناباروری می توانند برای عقد قرارداد با صندوق سلامت اقدام کنند، تصریح کرد: 63 نوع دارو، 56 نوع تحقیقات و 8 نوع روش تصویربرداری برای درمان ناباروری با تعرفه دولتی تحت پوشش صندوق سلامت قرار دارد. بیماران در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد با صندوق سلامت باید هزینه ها را بپردازند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، ساعدی استفاده از نسخه الکترونیکی در تجویز دارو و آزمایشات را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم نرخ بخش خصوصی را نیز پوشش دهیم.

رئیس هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حدود 130 مرکز درمان ناباروری طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و سال گذشته نزدیک به 50 هزار نفر در این مراکز خدمات درمان ناباروری دریافت کردند، در حالی که برای خدمات بیمه سلامت سرپایی در در سال گذشته حدود 770 میلیارد تومان هزینه داشته و نزدیک به 167 هزار نفر از بیمه سلامت هزینه زایمان دریافت کرده اند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)