بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت اهانت به قرآن

0
(0)

به گزارش ایسنا، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تأسف بار به آتش کشیدن قرآن کریم که توهین به کتاب آسمانی مسلمانان جهان است به وسیله  عناصر نژادپرست و افراطی در دانمارک و سوئد موجب تأثرعمیق و جراحت قلب پیروان دین و معنویت وجریحه دارشدن احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان در جهان شد. 

این گونه حرکات ضد دینی که از جهل، تعصب و خودکامگی عاملان آن سرچشمه گرفته و با حمایت و هدایت قدرت های فتنه گر صورت می گیرد، برنامه هایی از پیش طراحی شده و با هدف ایجاد شکاف بین پیروان ادیان ابراهیمی و همچنین زمینه ای برای بدبینی و افراطی گری درون جامعه جهانی انجام می گیرد.

اگرچه این نوع اقدامات هتاکانه از سابقه ای به درازای تاریخ ادیان برخوردار است، اما واضح و مبرهن است که تاکنون نتوانسته است حتی کوچکترین شکاف و تفرقه ای بین آزاد اندیشان و علاقمندان به وحدت در بین موحدان و خداپرستان ایجاد نماید، چرا که اساس برادری و همزیستی مسالمت آمیز در بین معتقدین به ادیان، آموزه‌های برگرفته از وحی و کلام خداوند رحمن است. 

استکبار جهانی بداند اگر چه این حوادث دلهای مالامال ازعشق و ارادت به قرآن کریم را سرشار از غم و اندوه می سازد ولی به حول و قوه الهی عزم و تصمیم رهروان راه حق را برای حرکت به سوی ارزش ها و آرمانهای ادیان الهی راسخ ترو مستحکم تر خواهد کرد. 

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم کردن این نوع اقدام های موهن که مصداق بارز تعدی به حدود الهی و نقض حقوق بشر است از مراجع ذیصلاح بین المللی و دولت‌های محلی می‌خواهد واکنش های سریع و قاطع خود را در چهارچوب قوانین موجود انجام و عاملان و حامیان این کار را به مجازات رسانده و از تکرار این حوادث دل آزار پیشگیری نمایند. امید است اقدامات سازنده مانع از نفرت افکنی بین ملل جهان شده و موجبات صلح و آرامش را برای آحاد بشر فراهم آورد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)