بلای بدتر از سیل، گریبانگیر کودکان پاکستانی

0
(0)



این روزها شیوع بیماری‌های مرتبط با سیل‌های اخیر در پاکستان منجر به مرگ کودکان در نواحی آسیب‌دیده این کشور می‌شود و متخصصان نیز اعلام کرده‌اند که در صورت عدم دریافت کمک‌های ضروری از سوی جامعه جهانی برای کنترل این بحران، شرایط در این کشور بدتر نیز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، برخی تصاویر منتشر شده نوزادان و کودکانی را نشان می دهد که با شرایط جسمانی ضعیف روی تخت بیمارستان هستند و بعضی از آن ها نیز جان خود را از دست می دهند.

این کودکان بر اثر وبا، یک بیماری اسهالی حاد که در پی نوشیدن آب آلوده به باکتری ایجاد می‌شود، جان خود را از دست می دهند.

به گفته مسوولان یک بیمارستان در ایالت سند پاکستان، تنها در این مرکز بهداشتی، روزانه بیش از ۱۰ کودک جان خود را بر اثر بیماری های ناشی از سیل های اخیر از دست می دهند.

سیل در تابستان سال جاری یک سوم پاکستان را زیر آب برده است.

یکی از متخصصان پاکستان در این زمینه گفت: در پی وقوع سیل بیماران نیز مانند سیل روانه بیمارستان شدند.

وی افزود: این یک بحران بهداشتی تقریباً بی‌سابقه‌ای است که در سرتاسر پاکستان در حال رخ دادن است به طوری که به گفته کارشناسان، اگر جامعه بین‌المللی اکنون اقدامی نکند، وضعیت در این کشور بدتر خواهد شد.

سیل ناشی از باران های موسمی بی سابقه و ذوب شدن یخچال های طبیعی در مناطق کوهستانی شمالی پاکستان تاکنون جان نزدیک به ۱۶۰۰ نفر که بیش از یک سوم آنها کودکان بوده اند را گرفته است و حدود ۳۳ میلیون نفر دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سیل در پاکستان موجب تخریب بسیاری از خانه‌ها هم شده و منجر شده تا ده ها هزار نفر بدون غذا و آب آشامیدنی سالم، روزگار بگذرانند. در همین حال با کاهش تدریجی آب ناشی از سیل، فاجعه جدیدی در این کشور در حال ظهور است و ده‌ها هزار نفر با بیماری هایی مانند اسهال، اسهال خونی، تب دنگی و مالاریا دست و پنجه نرم می کنند.

“رانی”، مادری که پسر سه ساله‌اش را برای درمان به بیمارستان برده، می‌گوید: روستای ما در محاصره سیل قرار گرفته و خانه ها کاملاً ویران شده است و ما نیز مجبور شده‌ایم در زیر یک پلاستیک در جاده زندگی کنیم.

ایالت سند پاکستان شیوع شدید تب دنگی، یک عفونت ویروسی که توسط پشه آئدس منتقل می شود را تجربه کرده است. در همین راستا یک مقام یونیسف نیز اعلام کرد که افزایش پشه ها در این ایالت نگران کننده بوده و منجر به بروز بیماری های مختلف می شوند.

وی همچنین گفت: این پشه ها هستند که مالاریا را به همراه می آورند. همچنین وبا نیز افراد را مبتلا می کند و این وضعیت به یک بحران بهداشتی بزرگتر تبدیل خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، هفته گذشته نیز سازمان ملل متحد برای وضعیت موجود در پاکستان هشدار صادر کرد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)