برنامه امسال برای احیای واحدهای راکد مشخص شد

0
(0)



به گزارش ایسنا، علی رسولیان، رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امروز درباره احیای واحدهای راکد گفت: سال گذشته بیش از 1750 واحد تولیدی راکد در حوزه صنعتی کشور به واحدهای تولیدی راکد بازگشتند. قرار است چرخه تولید و 2000 واحد متوقف شده دیگر با کمک بخش خصوصی در سال جاری به تولید بازگردانده شوند.

طبق آماری که پیش از این توسط این سازمان به ایسنا ارائه شده بود، بیشترین واحدهای راکد بازسازی شده در سال گذشته در تهران و در حوزه صنایع شیمیایی بوده است.

همچنین به گفته وی در سال گذشته 2700 واحد تولیدی که زیر 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کردند به بالای 50 درصد رسید.

سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران چند سالی است که احیای واحدهای راکد را در دستور کار قرار داده و در سال گذشته احیای 1987 واحد تولیدی راکد در شهرها و نواحی صنعتی کشور را هدف قرار داده است و پیش بینی می شود تا با احیای این تعداد واحد برای 35 هزار و 766 شغل افتتاح می شود. همچنین برای احیای 400 واحد تولیدی راکد خارج از شهرها و نواحی صنعتی برنامه ریزی شده است.

نتیجه طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال در سراسر کشور نشان می دهد که 12 هزار و 67 واحد راکد شناسایی شده که 6814 واحد در شهرها و نواحی صنعتی و 5253 واحد در خارج از آنها هستند. 62 درصد واحدهای صنعتی راکد شناسایی شده با روش‌های فعال‌سازی مجدد فنی قابل راه‌اندازی هستند که در صورت اجرایی شدن بیش از 167 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

همچنین به گفته مدیران بنگاه های اقتصادی راکد کشور، 44 درصد واحدهای غیرفعال مشکل کمبود نقدینگی، 16 درصد مشکل کمبود تقاضا و بازار، 11 درصد مشکل کمبود مواد اولیه دارند. 10 درصد مشکل فرسودگی ماشین آلات و 9 درصد مشکلات حقوقی با سازمان ها و دستگاه ها و 8 درصد مشکلات زیرساختی و 2 درصد مشکلات مالکیت و سهامداری دارند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)