برخی مفسدان مالی به جایگاه قدرت متصل هستند

0
(0)

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی:سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سید حسن حسینی‌شاهرودی درباره اختلاف دولت و مجلس بر سر حذف یارانه‌بگیران، اظهار کرد: در حال حاضر ما منابع مملکت رابین هشتاد میلیون نفر توزیع می‌کنیم که عده‌ای می‌گویند باید یارانه به همه ۸۰ میلیون ایرانی اعطا شود و عده زیادی هم بر این باورند که باید توزیع یارانه‌ها بین مردم هدفمند باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث هدفمندی یارانه‌ها به‌این‌علت مطرح شد که وضع معیشت اقشار کم‌درآمد و زیرخط فقر جامعه بهبود یابد، ادامه داد: معتقدیم که منابع کشور نباید بی‌جهت در اختیار دهک‌های بالای جامعه قرار گیرد.

درآمدهای پنهان و مفاسد پولی و بانکی را می‌توان به‌خوبی رصد کرد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: منابع حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه می‌تواند صرف تولید، اشتغال، عمران و دیگر خدمات اساسی کشور شود و لزومی ندارد که یارانه به‌صورت مساوی بین همه آحاد جامعه تقسیم شود.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه دولت می‌گوید مکانیزم لازم برای شناسایی دهک‌های بالای جامعه را ندارد، اظهار کرد: ما می‌دانیم که سامانه‌هایی در بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دیگر وزارتخانه‌ها وجود دارد و دولت به‌راحتی می‌تواند اموال، درآمد و گردش‌ مالی شهروندان را رصد کند.

وی افزود: اگر دولت این سامانه‌ها را به یکدیگر متصل کند و یک «ابر سامانه» ایجاد کند، نه‌تنها راهکاری درست برای شناسایی اقشار پردرآمد جامعه است، بلکه درآمدهای پنهان، فعالیت‌های زیرزمینی، قاچاق کالا و مفاسد پولی و بانکی را هم می‌توان به‌خوبی رصد کرد.

برخی از مفسدان مالی به جایگاه قدرت متصل هستند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی بابیان اینکه مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی با در اختیار گرفتن این سامانه‌ها عملی می‌شود، اظهار کرد: از طریق این سامانه‌ها به‌راحتی می‌توان یارانه‌بگیرانی را که مستحق دریافت یارانه نیستند، حذف کرد و اینکه دولت می‌گوید امکان رصد این افراد را نداریم، قابل‌قبول نیست.

حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه اراده حذف یارانه‌بگیران دهک‌های بالای جامعه در دولت به وجود نیامده است، گفت: دولت هم ابزار و امکانات این کار را دارد و هم پشتوانه مجلس، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی چون سازمان بازرسی دیوان محاسبات را داراست.

وی بابیان اینکه با به‌کارگیری سامانه شناسایی پردرآمدها، صدای کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند، درمی‌آید، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از این مفسدان مالی به جایگاه قدرت متصل هستند و نمی‌خواهند این شفافیت مالی در جامعه به وجود بیاید. /

حوزه تعاون در دولت مهجور مانده است

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در گفتگویی از فقدان اراده لازم برای تقویت وزارت تعاون سخن گفت و افزود: این وزارتخانه همواره دستخوش تحولات و حوادث بوده و هم‌اینک نیز حوزه تعاون در دولت مهجور افتاده است.

حسینی شاهرودی به فقدان اراده لازم برای تقویت وزارت تازه تأسیس تعاون سخن گفت و افزود: این وزارتخانه همواره دستخوش تحولات و حوادث بود و هم‌اینک نیز حوزه تعاون در دولت مهجور افتاده است.

وی با انتقاد از نگاه سرمایه‌داری غرب بر اقتصاد کشورمان، گفت: ما تعاونی را به‌عنوان نگاهی مدرن در اقتصاد اسلامی، در اقتصاد کشور گنجاندیم امانگاه‌های غربی اجازه نداد تعاونی جای پای خود را محکم کند.

تلاش مجلس برای بازپرداخت بدهی‌های دولتی به صندوق تأمین اجتماعی

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به تلاش مجلس برای بازپرداخت بدهی‌های دولتی به صندوق تأمین اجتماعی اظهار کرد: این نهادها در اختیار دولت هستند و به‌عنوان حیاط‌خلوت دولت محسوب می‌شوند، اما در حوزه خصوصی‌سازی شاهد واگذاری به نهادهای تعاونی نیستیم.

حسینی شاهرودی افزود: شاید مجلس هم به رویه دولت عادت کرده است و این ناامیدی در مجلس حاکم شده که تعاونی‌ها کارایی لازم را ندارند ولی تعاون در دنیا توفیقاتی داشته و ما نیز از آن بی‌بهره نبوده‌ایم.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)