با پیاده روی از مرگ زودرس جلوگیری کنید

0
(0)


ایسنا/ خراسان رضوی این باور رایج که مردم باید 10000 قدم در روز برای سلامتی مطلوب بردارند، توسط یک مطالعه بین المللی جدید از دانشگاه گرانادا، اسپانیا تغییر کرده است.

به گفته هریتیج، این تحقیق نه تنها تعداد ایده‌آل گام‌های روزانه را که افراد باید هدفشان را هدف قرار دهند، نشان می‌دهد، بلکه مزایای سلامتی پیاده‌روی سریع را نیز برجسته می‌کند.

ایده حفظ 10000 قدم در روز، که در حدود دهه 1960 در ژاپن ایجاد شد، به طور گسترده پذیرفته شد اما فاقد پشتوانه علمی بود. تحقیقات کنونی نشان می دهد که کلید کاهش چشمگیر خطر مرگ زودرس در پیاده روی تقریباً 7000 قدم در روز نهفته است.

با توجه به میانگین مسافت طی شده توسط یک فرد، این تقریباً 6.4 کیلومتر در روز است. این تحقیق همچنین نشان داد که پیاده روی سریع فواید سلامتی به دست آمده را افزایش می دهد.

فرانسیسکو بی. اورتگا، نویسنده اصلی مقاله گفت: “ما نشان دادیم که قدم های بیشتر همیشه بهتر است.” گرفتن 7000 تا 9000 قدم در روز یک هدف عملی سلامت برای همه است.

بر اساس یافته‌ها، حتی اهداف افزایشی مانند 500 قدم اضافی در روز می‌توانند سلامتی را بهبود بخشند. نتایج نشان می دهد که سرعت راه رفتن یک فرد نقش مهمی ایفا می کند. راه رفتن سریع تر، صرف نظر از کل گام های روزانه، با کاهش خطر مرگ و میر همراه بود.

به طور خلاصه، این نتایج به‌عنوان چراغ‌هایی عمل می‌کنند که افراد را به سمت اهداف راه رفتن سالم راهنمایی می‌کنند.

این تحقیق با ایجاد یک هدف در دسترس تر و شناخت نقش سرعت راه رفتن، راه را برای افزایش استراتژی های بهداشت عمومی هموار می کند و جوامع را تشویق می کند که به معنای واقعی کلمه برای سلامتی خود قدم بردارند.

نتایج کلی این مطالعه در مجله American College of Cardiology منتشر شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)