بالی، معروف به جزیره خدایان

0
(0)


جزیره بالی یکی از زیباترین و مشهورترین جزایر اندونزی است که در جنوب خط استوا، بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. این کشور که مساحتی بالغ بر ۵۶۲۰  کیلومترمربع دارد، دارای جمعیتی ۳ میلیون نفری است.

آب و هوا گرمسیری این جزیره با روزهای آفتابی و شب‌های خنک، بالی را به شهر چهارفصل برای گردشگران تبدیل کرده و لقب بهشت روی زمین را از آن خود کرده است. این منطقه در میان گردشگران همچنین به جزیره خدایان شهرت دارد.

این جزیره با توجه به اینکه یکی از کوچک‌ترین جزایر اندونزی است اما مناطق طبیعی و گردشگری زیادی برای جذب گردشگران دارد. یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه «کوه آکانگ» است که به مادر کوه‌ها شهرت دارد.

کوه آکانگ آتشفشانی فعال است که ارتفاعی بیش از ۳۰۰۰ متر دارد. در شمال و جنوب کوه‌های مرکزی این جزیره زمین‌های بسیار حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که مردم ساکن در این منطقه از آن برای کاشت برنج استفاده می‌کنند.

«دنپاسار» یکی از شهرهای این جزیره است که بزرگ ترین و پررونق ترین بازار بالی را در خود جای داده است. با اینکه این شهر یکی از مقاصد اصلی گردشگران نیست اما افرادی که از آن اطلاع پیدا می‌کنند به دلیل قیمت‌های مناسبش طرفدارش می‌شوند.

 بالی، معروف به جزیره خدایان

یکی دیگر از مناطق بالی «اوبود» نام دارد که در شمال دنپاسار قرار گرفته و مرکز فرهنگی و هنری این جزیره محسوب می‌شود. کاخ‌های اوبود و پوری سارن اگونگ هم در همین شهر قرار گرفته‌اند و در حال حاضر نیز بدون اینکه شکل سنتی خود را از دست بدهند، محل زندگی خاندان سلطنتی هستند. همچنین معبد «پورا مارجان آگونگ» که معبد اختصاصی خاندان سلطنتی است، در شمال اوبود واقع شده است.

 بالی، معروف به جزیره خدایان

اوبود همچنین میزبان جنگل میمون‌ها، دریاچه براتان، معبد آبی اولون دانو، غار فیل‌ها، معبدهای باستانی متعدد، پارک فی‌ها و تعدادی موزه و خانه هنر است. مزارع پلکانی برنج نیز که از زیبایی‌های این منطقه برشمرده می‌شوند در مسیر این روستا به چشم می‌خورد.

 بالی، معروف به جزیره خدایان

«نوزا دوآ» منطقه‌ای است که به صورت شبه جزیره‌ای به منتهی الیه جنوبی جزیره بالی متصل شده. با ورود به این جزیره گردشگران از دنیای روستایی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌های جهان را در خود جای داده است وارد خواهند شد. این منطقه مکانی برای آرامش است و در زیبایی رده پنجم در جهان را به خود اختصاص داده است.

 بالی، معروف به جزیره خدایان

«معبد مادر» یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی بالی است که در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا و در کوهپایه آتشفشان آگونگ در منطقه بساکی واقع گردیده است. این معبد به اعتقاد هندوها مقدس‌ترین و قدیمی‌ترین معبد است.

 بالی، معروف به جزیره خدایان

معبد مادر و دیگر معابد بالی که درمنطقه باساکی قرار گرفته‌اند بخش عظیمی از فرهنگ و تاریخ بالی را در در خود جای داده‌اند و از جذابیت‌های مهم و ارزشمند این منطقه به حساب می‌آیند.

منبع:

www.hotels.com

www.cntraveler.com

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)