بازیکنانی که هم در رئال مادرید بازی کردند، هم در پاری سن ژرمن

0
(0)
بازیکنان رئال مادرید و پاری سن ژرمن

۶ بازیکن در هر دو تیم رئال مادرید و پاری ‌سن‌ ژرمن پا به توپ شدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، رئال مادرید و پاری ‌سن‌ ژرمن امشب (چهارشنبه) حساس‌ترین دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهند کرد. شش بازیکن در گذشته برای هر دو تیم بازی کرده‌اند و فرصت داشتند پیراهن بهترین تیم‌های فرانسه و ‌اسپانیا را بر تن کنند. در ادامه‌ به این بازیکنان اشاره می‌شود.

نیکولا آنلکا

رئال مادرید ۲۰۰۰ – ۱۹۹۹ / پاری ‌سن‌ ژرمن (دو دوره) ۹۷ – ۱۹۹۵و ۰۲ – ۲۰۰۰

آنلکا دوران ورزشی‌اش را در تیم پاریسی شروع کرد و سپس به آرسنال پیوست. مهاجم فرانسوی را می‌توان اولین بازیکن مادرید کهکشانی‌ها دانست. سفیدپوشان برای امضای قرارداد با این بازیکن ۵.۵۰۰ میلیون پسو هزینه کردند. با این حال او تنها یک فصل برای رئال مادرید بازی کرد و دوباره به فرانسه بازگشت تا با پیراهن پاری ‌سن‌ ژرمن به میدان برود.

کلود ماکه‌له‌له

رئال مادرید ۰۳ – ۲۰۰۰ / پاری ‌سن‌ ژرمن ۱۱ – ۲۰۰۸

بازیکن فرانسوی از سلتاویگو با قراردادی به ارزش ۲ میلیارد پسو به مادرید پیوست. کلود ماکه‌له‌له برای تقویت میانه میدان سفیدپوشان به این تیم آمد. با این حال ویسنته دل بوسکه از او در خط دفاعی بهره برد. ماکه‌له‌له پس از حضور دیوید بکام مجبور شد رئال مادرید را ترک کند به چلسی بپیوندد. او به همراه سفید پوشان فاتح لالیگا (دو)، سوپر جام ‌اسپانیا (دو)، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا و جام بین قاره‌ای شد. بازیکن فرانسوی پس از حضور در انگلیس به کشورش بازگشت و سه فصل برای پاری ‌سن‌ ژرمن بازی کرد.

دیوید بکام

رئال مادرید ۰۷ – ۲۰۰۳ / پاری ‌سن‌ ژرمن ۱۳ – ۲۰۱۲

آخرین انتقال بزرگ مادرید کهکشانی‌ها، هافبک انگلیسی بود. بکام از منچستریونایتد با قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. بکام با گلزنی در سوپرجام کار خود را در تیم ‌اسپانیایی شروع کرد و پس از چهار سال مادرید را ترک کرد. رابطه بد او با فابیو کاپلو (سرمربی مادرید) و مدیریت باعث شد چنین تصمیمی بگیرد. هافبک انگلیسی به همراه سفیدپوشان فاتح سوپر جام ‌اسپانیا و لالیگا شد و در ۱۵۵ بازی ۲۰ گل به ثمر رساند. آخرین دوران ورزشی‌اش در اروپا در پاری ‌سن‌ ژرمن سپری شد.

گابریل هاینزه

رئال مادرید ۰۹ – ۲۰۰۷ / پاری ‌سن‌ ژرمن ۰۴ – ۲۰۰۱

مدافع آرژانتینی در سال ۲۰۰۷ منچستریونایتد را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۱۲.۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. هاینزه، فوتبال خود را از نیوولز اولدبویز آغاز کرد و سپس به ‌اسپانیا رفت و در وایادولید بازی کرد. سپس پاری ‌سن‌ ژرمن با او قرارداد امضا کرد. همیشه تیم‌های بزرگ خواهان مدافع آرژانتینی بودند و او توانست برای تیم‌های بزرگ قاره اروپا بازی کند.

لاسانا دیارا

رئال مادرید ۱۲ – ۲۰۰۹ / پاری ‌سن‌ ژرمن ۲۰۱۸

بازیکن فرانسوی در فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی ۲۰۰۹ ساوتهمپتون را ترک کرد و به رئال مادرید پیوست. خوآنده راموس برای تقویت میانه میدان او را انتخاب کرد. او در مدت سه سال و نیم عملکرد خیلی خوبی در تیم مادریدی داشت. با این حال در سال ۲۰۱۲ به خاطر این که دقایق بیشتری در میدان حضور داشته باشد، تیم ‌اسپانیایی را ترک کرد. او در فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی ۲۰۱۸ با پاری ‌سن‌ ژرمن قرارداد امضا کرد.

آنخل دی ماریا

رئال مادرید ۱۴ – ۲۰۱۰ / پاری ‌سن‌ ژرمن ۲۰۱۵

هافبک آرژانتینی به درخواست ژوزه مورینیو به رئال مادرید پیوست. او گلزن خیلی خوبی نبود اما ویژگی‌های خاصی داشت که به او برتری می‌بخشید. دی ماریا در فینال ۲۰۱۴ لیگ قهرمانان اروپا به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او کمی بعد مادرید را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۸۰ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست تا گران‌ترین انتقال تاریخ باشگاه شود. او پس از یک فصل حضور در جمع شیاطین سرخ با پاری ‌سن‌ ژرمن قرارداد امضا کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)