بازسازی چهره نوجوان ۱۳۰۰ساله + عکس

0
(0)


به گزارش ایسنا به نقل از Ancient Origins، در سال 2011 قبر یک دختر نوجوان مسیحی 16 ساله در اواسط قرن هفتم در روستایی در بریتانیا کشف شد. چیزی که کشف این گور آنگلوساکسون را خاص کرد، مجموعه روش های خاصی بود که برای دفن این دختر به کار رفته بود. جسد این دختر با تخت و صلیب خیره کننده ای از طلا و نقره به خاک سپرده شد که در واقع یک مصنوع مسیحی با ارزش تاریخی فراوان است.

اکنون باستان شناسان موفق به بازسازی چهره این دختر نوجوان با استفاده از فناوری مدرن و بررسی جمجمه او شده اند. موزه باستان شناسی و مردم شناسی کمبریج نیز بازسازی چهره این دختر را به عنوان بخشی از آخرین نمایشگاه موزه به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه با عنوان زیر پای ما: باستان شناسی منطقه کمبریج از 21 ژوئن سال جاری تا 14 آوریل 2024 برپاست و علاوه بر چهره بازسازی شده این دختر، اقلام تاریخی یافت شده در قبر وی نیز به نمایش گذاشته می شود.

بازسازی صورت این دختر با اندازه گیری اندازه های مختلف جمجمه و با استفاده از اطلاعات موجود برای زنان هم نژاد انجام شده است. فقدان اطلاعات در مورد DNA این فرد، تشخیص دقیق رنگ موها و چشمان او را برای کارشناسان غیرممکن کرد، اما تصویر ارائه شده تا حد زیادی چهره این دختر را قبل از مرگ نشان می داد.

تحقیقات بیشتر بر روی بقایای مدفون نشان می دهد که این مرد از منطقه ای نزدیک کوه های آلپ و احتمالاً جنوب آلمان به انگلستان مهاجرت کرده است. پروتئین رژیم غذایی او پس از ورود او به انگلیس کاهش یافت، اما این تغییر در اواخر زندگی رخ داد. بر این اساس، باستان شناسان به این نتیجه رسیدند که فاصله زمانی بین مهاجرت او به کمبریج تا مرگش بسیار کوتاه بوده است.

بازسازی چهره یک نوجوان 1300 ساله + عکس

تخت دفن شده با او یکی از 18 تختی است که تا به حال در بریتانیا پیدا شده است. همچنین، صلیب طلایی او یکی از تنها 5 صلیب موجود در بریتانیا است.

به دلیل وجود این صلیب با دختر، می توان او را یکی از اولین مسیحیان انگلستان دانست و همچنین ارتباط او را با اشراف و سلطنت نشان می دهد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)