ایران و صربستان می توانند نیازهای یکدیگر را در روابط تجاری برآورده کنند

0
(0)


دیان پریسیچ امروز یکم آبان ماه در دیدار با فعالان اقتصادی استان مرکزی گفت: این هیئت تجاری مورد حمایت کامل سفارتخانه های ایران در صربستان و صربستان در ایران هستند.

وی با بیان اینکه روابط ایران و صربستان دوستانه، سنتی و قدیمی است، گفت: امیدواریم با حضور هیئت تجار صربستان در استان مرکزی شرایط توسعه و گسترش روابط اقتصادی دو کشور فراهم شود.

کاردار سفارت صربستان در ایران خاطرنشان کرد: ایران و صربستان محصولاتی دارند که می توانند نیازهای یکدیگر را در روابط تجاری تامین کنند. علاوه بر این، این دو کشور می توانند در زمینه های مختلف صنعتی و اقتصادی مانند کشاورزی، انرژی و معدن همکاری های گسترده تری داشته باشند.

نصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز اظهار داشت: صربستان به عنوان یک کشور اروپایی اگرچه کشور کوچکی است، اما جمعیتی بالغ بر 7 میلیون نفر را در خود جای داده است که نشان از بالا بودن آن دارد. تراکم جمعیت در این کشور نیاز کشوری با تراکم بالا بیشتر از نیاز کشوری با جمعیت زیاد اما تراکم کمتر است.

ایران و صربستان می توانند نیازهای یکدیگر را در روابط تجاری برآورده کنند

وی با بیان اینکه صربستان از موقعیت جغرافیایی خاصی در اروپا برخوردار است، گفت: اگر بتوانیم با این کشور روابط تجاری داشته باشیم، می توانیم با همسایگان این کشور نیز روابط تجاری داشته باشیم و این دیدار می تواند نقطه عطفی در روابط تجاری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی افزود: باید ارتباطات خود را با کشورهای مختلف افزایش دهیم و در صورت دعوت از نمایندگان کشورها در استان انتظاراتی داریم که امیدواریم محقق شود.

وی در خصوص صادرات کالا از ایران به صربستان گفت: در سال 1401 19 میلیون و 330 هزار دلار به کشور و 690 هزار دلار به استان مرکزی صادرات داشتیم.

بیکی با بیان اینکه امیدواریم صادرات به صربستان افزایش یابد، افزود: در 6 ماهه نخست امسال 8 میلیون و 900 هزار دلار به کشور و 225 هزار دلار به استان مرکزی صادرات داشته ایم.

بیکی در خصوص واردات کالا از صربستان به ایران گفت: سال گذشته 2 میلیون و 590 هزار دلار و در 6 ماهه امسال 2 میلیون و 520 هزار دلار واردات داشتیم اما از صربستان وارداتی صورت نگرفت. به استان مرکزی .سال گذشته و امسال نداشتیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)