ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفتند

0
(0)
ایران و بوسنی

جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور ایرانیان مقیم در سارایوو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور اعضای سفارت، مدیران و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در بوسنی به همراه خانواده ها و پزشکان ، دانشجویان و بازرگانان ایرانی مقیم برگزار شد.
در این مراسم که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در هتل بریستول سارایوو برگزار شد، محمود حیدری سفیر کشورمان در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ایرانیان مقیم در بوسنی و هرزگوین گفت: دستاوردهای قابل توجه کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و علمی از نتایج خودباوری ملی است که انقلاب اسلامی آن را بارور کرده است.
حیدری افزود: انقلاب اسلامی ایران از بدو تاسیس پیروزی های گوناگونی را ثبت کرده که از جمله آنها می توان به موفقیت در برابر تحریم های ظالمانه ، حفظ دستاوردهای هسته ای کشورمان و مقاومت در برابر تروریسم و افراطی گری در منطقه خاورمیانه اشاره کرد.
سفیر کشورمان افزود: اتحاد و همبستگی، ایثار و فداکاری و عدالت خواهی از نمادها و آموزه‌های انقلاب اسلامی است که در پرتو آن استقلال، آزادی، امنیت و پیشرفت برای ایران رقم خورده است.
حیدری به نقش و جایگاه ایرانیان مقیم در بوسنی به عنوان نمایندگان جمعیت هشتاد میلیونی ایران اشاره کرد و افزود: نقش ایرانیان مقیم در بوسنی در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی کشورمان و توسعه روابط دو ملت بسیار حائز اهمیت است و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد.
این برنامه با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه ایرانی، اجرای قطعات موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی "مانی" از شهر تبریز و قرائت اشعار حماسی توسط دکتر سید کاظم موسوی استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سارایوو از دیگر برنامه های دیگر جشن انقلاب اسلامی ویژه ایرانیان مقیم در سارایوو بود.
شایان ذکر است جمعی از مدیران و هنرمندان تبریزی که برای برگزاری برنامه فرهنگی روزهای ایران به بوسنی هرزگوین سفر نموده اند نیز از جمله مهمانان این گردهمایی ایرانیان مقیم سارایوو بودند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)