انسان مومن برای رسیدن به حیات طیبه در مسیر لقاء پروردگار گام برمی‌دارد

0
(0)

آیت الله صادق آملی لاریجانی شامگاه جمعه ششم بهمن ماه در جمع مردم بهشهر در مسجد روستای پسند با تسلیت شهادت حضرت زینب(س) گفت: همه انسان ها در راه هستند. خدا را ملاقات کن، اما مؤمنان در راه لقاء الله هستند. کفار و منافقان کسانی هستند که در روز قیامت نه زنده می‌شوند و نه می‌میرند.

وی با اشاره به اینکه انسان در دنیا هر چه بکارد در آخرت درو خواهد کرد، با طرح این سوال که انسان در راه لقاءالله چه چیزی را با خود حمل می کند، افزود: خداوند می فرماید هر که مؤمن بوده و عمل صالح انجام داده است. اعمال زندگی خوبی خواهند داشت و زنده می شوند

آیت الله آملی لاریجانی گفت: کلام خدا حق است و تاریکی در آن راه ندارد. در قرآن آمده است; خردمندان کسانی هستند که همیشه به یاد خدا باشند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن زندگی طیبه برای خلقت را با نگاه توحیدی به تصویر می کشد، افزود: انسان با چشم دل خدا را مشاهده می کند. خدا بی نهایت است، با ذکر مستمر حقیقت به زندگی خوب می رسیم.

رئیس شورا به درستی توضیح داد: اگر انسان بخواهد راه نور حق را طی کند باید به خدا ایمان داشته باشد و تقوا داشته باشد، چنین تصمیماتی همراه با نور الهی خواهد بود.

این وزیر با بیان اینکه برای رسیدن به کمال به این دنیا آمدیم، یادآور شد: خداوند انسان و جنس را برای پرستش آفرید، این عبادت انسان را به معراج می برد.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از آثار مهم توحید این است که انسان حق تعالی را حاکم دنیا ببیند و در دل به یاد خدا باشد و بداند که همه عوالم وجود حق تعالی است و اوست که حق تعالی است. همه جا آشکار می شود .

وی به بیان فضایل ماه رجب پرداخت و گفت: ماه رجب ماه عبادت خداوند متعال و ماه ایمان به مغفرت است. خداوند کسانی را می پذیرد که از گناهان گذشته توبه کنند.

این عضو خبرگان رهبری افزود: هر چه به نور خدا نزدیکتر باشیم برای رسیدن به نور خدا و اصلاح خود گام برداریم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)