انتقاد نمایندگان از کاهش ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی

0
(0)



یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی تاکید کرد که باید وزارت بهداشت و درمان هر چه سریعتر در این تصمیم تجدیدنظر کند و ظرفیت را حداقل به میزان سال گذشته تغییر دهد.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری نسبت به کاهش حدود ۱۸ درصدی ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی گفت: اتخاذ این تصمیم جای تعجب و تاسف دارد، آن هم در شرایطی که با سرانه کم پزشک متخصص در کشور و خستگی‌های این روزهای مدافعان سلامت و کمبود کادر درمان برای رسیدگی به بیماران کرونایی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی اعتراض دانشجویان را به همراه داشته است، افزود: امروز کشور نیازمند ورود نیروهای تازه نفس در حوزه های مختلف پزشکی است پس نه تنها نباید ظرفیت پذیرش در این رشته ها کاهش پیدا می‌کرد بلکه ضرورت داشت پذیرش رشته های مختلف سلامت محور افزایش پیدا کرده تا در آینده با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در استانهای مختلف روبرو نشویم.

محمدبیگی با اشاره به بررسی موضوع کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون دستیاری در کمیسیون بهداشت و درمان گفت: همکاران بنده در مجلس نیز نسبت به این موضوع معترض هستند. در این زمینه با وزیر بهداشت و مسئولین مرتبط در این وزارتخانه رایزنی هایی صورت گرفته تا در این باره تجدید نظر صورت گیرد. همچنین کمیسیون اصل ۹۰ نیز ورود کرده و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در پایان از وزارت بهداشت و درمان خواست که ضمن ارائه گزارش کاملی در این زمینه به کمیسیون بهداشت، به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی کرده و ظرفیت را حداقل به میزان سال گذشته تغییر دهد، چون با توجه به نیاز مناطق محروم کشور در حوزه کرونا هر گونه تغییر در ظرفیت پذیرش باید متناسب با نیازهای واقعی مردم و در جهت عدالت در حوزه سلامت باشد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)