انتشار 1.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای دارو و تجهیزات پزشکی

0
(0)



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی برای دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری خبر داد و گفت: با توافقات خوب انجام شده در دولت در سال جاری، دارو و تجهیزات پزشکی یکی از تعداد کمی از کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی، دانشمندان جوان، مؤمن و مجرب ایرانی کار جهادی انجام داده اند، گفت: اردویی به نام دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت پزشکی ایجاد شده است. بهداشت و درمان و در این اردو همه عوامل موثر در تهیه داروها و تجهیزات حضور دارند و توافقاتی انجام می شود که همه ملزم به انجام آن هستند.

وی گفت: تحویل دارو و تجهیزات پزشکی یک فعالیت بین سازمانی است، یعنی سازمان های مختلفی مانند بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد در این فرآیند موثر هستند. کم کاری هر کدام می تواند باعث اختلال در ساخت و عرضه دارو شود.»

وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه هماهنگی ها و تمهیدات خوبی در دولت وجود دارد. بنابراین امسال دارو و تجهیزات پزشکی جزو معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می کنند و یک و نیم میلیارد به این حوزه اختصاص یافته است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)