انتشار کتابی درباره «زبان برنامه‌نویسی آر»

0
(0)

انتشار کتابی درباره «زبان برنامه‌نویسی آر» انتشار کتابی درباره «زبان برنامه‌نویسی آر»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این کتاب با گردآوری و ترجمه فرشته شعبانی مقدم و زهرا سادات شهرآبادی در ۱۲ فصل و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در سازمان انتشارت جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «آر» یک زبان برنامه‌نویسی متن-باز برای انجام محاسبات، تحلیل و رسم نمودار است که انواع روش‌های یادگیری ماشین، تحلیل‌های آماری و روش‌های بصری‌سازی داده‌ها را پشتیبانی می‌کند.

امکانات گرافیکی، محاسباتی، تحلیلی و … این محیط نرم‌افزاری به واسطه بسته‌های تکمیلی (Package) ارائه‌شده توسط کاربران حرفه‌ای، حمایت شده و توسعه می‌یابد.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، تحلیلگران حرفه‌ای تحلیل داده معتقدند یادگیری این زبان برنامه‌نویسی نسبت به سایر ابزارهای موجود مانند SAS و زبان‌هایی مانند Phyton ارجحیت دارد و از ویژگی‌های ممتازی نسبت به آن‌ها برخوردار است. بدون تردید ماهیت متن-باز این زبان برنامه‌نویسی و توسعه رایگان و گسترده توابع مورد نیاز برای تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با تحلیل و بصری‌سازی داده چشم‌انداز روشنی را برای این زبان برنامه‌نویسی رقم خواهد زد.

بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، به رغم مطالب آموزشی ارائه‌شده در قالب وبلاگ، سایت، جزوه و کتاب برای معرفی این زبان برنامه‌نویسی در ایران، همچنان ارائه یک بسته آموزشی جامع از نحوه برنامه‌نویسی و استفاده از توابع R توأم با ارائه توضیحات تحلیلی لازم برای آموزش اصول پایه انجام پژوهش­‌های آماری ضروری به نظر می‌رسید. بنابراین کتاب «تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها با استفاده از زبان برنامه‌نویسی R» با توجه به منابع موجود یکی از مناسب‌ترین مراجع، برای یادگیری نحوه برنامه‌نویسی R به همراه آموزش کامل منطق و اصول پایه تحلیل آماری با گفتاری ساده و همراه با بررسی مثال­‌های واقعی حوزه تحقیقات زیستی است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال تلگرام پشتیبان کتاب به آدرس @Statistical_Analysis_Using_R

مراجعه کنند و برای تهیه کتاب می‌توانند با مرکز فروش سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به شماره 66487625 تماس بگیرند. خرید اینترنتی کتاب نیز از طریق فروشگاه‌های اینترنتی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و دیجی‌آموز میسر است.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)