انتشار شماره جدید مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

0
(0)



ایسنا/گلستان شماره پائیز مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان در زمینه آسیب شناسی ورزشی در نخستین روزهای زمستان منتشر شد.

استان گلستان یکی از استان‌هایی است که در حوزه تولید علم در سطح کشور حرف‌های بسیاری را برای گفتن داشته و بارها و بارها دانشجویان و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی این استان در سطوح مختلف ملی و بین المللی درخشیده اند و پرچم پرافتخار علم و دانایی ایرانیان را بر قله‌های رفیع دانش و فناوری دنیا به اهتزار درآورده‌اند.

دانشگاه‌های استان گلستان به صورت تخصصی در سطح دانشگاه‌های کشور نیز جایگاه خاص و ویژه ای را دارند به شکلی که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نخستین دانشگاه این حوزه در کشور بوده و در حال حاضر نیز در مقاطع بالای تحصیلی اندیشمندان بسیار خبره‌ای را به جامعه تحویل داده است.

دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس نیز در سه واحد «گرگان»، «علی آبادکتول» و «آزادشهر» توانسته در سطح منطقه برای خود جایی دست و پا کرده و حتی واحد علی آبادکتول به عنوان واحد بین‌المللی شناخته شود.

دانشگاه علوم پزشکی گرگان نیز که یکی از دانشگاه‌های برتر شمال کشور به شمار می‌رود به ویژه در سالهای اخیر توانسته در تولید علم و انتشار مقالات علمی به روز و کارآمد در سطح کشور و منطقه اعتبار بالایی را کسب کرده و نام گلستان را پرآوازه کند.

اما مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان نیز که در سال 1376 به سردبیری «دکتر محمدجعفر گلعلی‌پور» تأسیس و اولین شماره آن در بهار سال 1378 منتشر گردید و با توجه به سیاست کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور در سالیان قبل، ابتدا به مجله رتبه علمی – ترویجی و سپس رتبه علمی – پژوهشی ارتقا یافت امروز به یکی از معتبرترین مجلات علمی در این حوزه تبدیل شده است.

این مجله با ردیف 58 رتبه‌ علمی، ترویجی را در سال 1380 و رتبه علمی، پژوهشی را در سال 1382 اخذ نمود که در ابتدا این مجله به صورت دو فصنامه منتشر شد و از شماره بهار 1385 تاکنون به صورت فصلنامه به انتشار خود ادامه داده است.

شماره پاییز ۱۴۰۰ دوره ۲۳ شماره ۳ پی در پی ۷۹ «مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان» نیز در روزهای قبل منتشر شد که موضوع مقالات این شماره در زمینه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، بهداشت حرفه ای، بیوتکنولوژی پزشکی، بیوشیمی، تغذیه، توانبخشی، روانپزشکی، فیزیولوژی ورزشی و نظام سلامت است.

به گزارش ایسنا علاقمندان می توانند جهت دانلود مقالات به وب سایت مجله مراجعه نمایند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)