«امیر» با بودجه اندک ساخته شده است/ جشنواره فیلم فجر جایگاه ویژه‌اى نزد مردم دارد

0
(0)

«امیر» با بودجه اندک ساخته شده است/ جشنواره فیلم فجر جایگاه ویژه‌اى نزد مردم دارد

تهیه کننده فیلم سینمایى «امیر» در گفت و گو با برنا:

«امیر» با بودجه اندک ساخته شده است/ جشنواره فیلم فجر جایگاه ویژه‌اى نزد مردم دارد

سیدضیا هاشمی، تهیه کننده فیلم سینمایى «امیر»، که در جشنواره فجر امسال با بیست و یک اثر سینمایی حاضر دیگر در این فستیوال به رقابت می پردازد، در رابطه با موضوع و جریان اصلی داستان این اثر نمایشى اظهار کرد: «امیر» یک فیلم کاملا اجتماعی است. در واقع داستان اصلی آن شرایط جوانان امروزی را روایت می‌کند که با مسائل و مشکلات زندگی روبه رو هستند. همچنین به چگونگی روابط‌های خانوادگی می‌پردازد.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که به نظر شما «امیر» در کدام یک از بخش‌ها می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و مدعی دریافت جایزه باشد، عنوان کرد: هنوز در ارتباط با این که «امیر» در کدام بخش شانس بیشتری برای کسب سیمرغ دارد نمی توان خیلی صحبت کرد باید به نظرات منتقدان و مردم گوش کنیم آن موقع راحت‌تر مى‌توان به این موضوع پرداخت. اما در کل به عقیده من چنین فیلمی باید دیده شود. چون به زندگی امروز جوانان می‌پردازد و راجع به آن صحبت می‌کند.

هاشمی در رابطه با اینکه نقطه قوت «امیر» را باید موضوع و داستان آن بدانیم یا بازیگرانی که مقابل دوربین نقش آفرینی کردند؟ خاطرنشان کرد: این فیلم خیلی متفاوت است، شاید بهتر است بگویم جز متفاوت‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر است. این تفاوت را می‌توان در نوع نگاه فیلم «امیر»، حالت فیلمبرداری و قصه‌پردازی آن جستجو کرد. البته فیلم به هیچ عنوان قصه‌گو نیست. بیشتر قاب، عکس و بازی بازیگران است که حرفی برای گفتن دارد که به عقیده من همه این عوامل برای ساخت یک اثر خوب سینمایی جوابگو هستند.

هاشمی با اعلام اینکه جشنواره فیلم فجر همیشه از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم برخوردار بوده عنوان کرد: این جشنواره همیشه تاثیرات خود را روی مخاطبان سینما داشته و اعتماد مردم را نسبت به این رویداد هنری همواره شاهد بودیم. البته این واقعیت وجود دارد که خیلی وقت‌ها نگاه مردمی و استقبال آنان از یک فیلم در جشنواره منطبق با سلیقه و نظر داوران نبوده است. اگر وجه‌های سینمایی قالب بر جریانات کشوری شود یعنی مسائل و سیاست‌های داخلی و خارجی در جشنواره اثر نگذارد قطعا جشنواره بسیار تاثیرگذار است. ما نمونه آن را با نمایش فیلم «ابد و یک روز» شاهد بودیم. بعضی فیلم‌ها قصه‌گو هستند که ارتباط خوبی با مردم برقرار می‌کنند اما یک‌سری از فیلم‌ها هستند که متفاوت‌ترند و بیشتر به مسائل هنری پرداخته‌اند. این دست از آثار سینمایی همیشه مورد توجه نگاه منتقدین و علاقه‌مندان سینماست. در مجموع به نظر من جشنواره فجر تا الان اثرگذار بوده است.

وی در خصوص چگونگی و میزان بودجه هزینه شده برای ساخت فیلم سینمایى «امیر» گفت: این فیلم کاملا خصوصی و مستقل ساخته شده و به هیچ ارگان، نهاد یا سازمانی ارتباط ندارد و با بودجه اندک و ارزانی تولید شده است. یک عده جوان برای ساخته شدن این فیلم تلاش کردند و من هم به عنوان پدر معنوی آنها را حمایت کردم. از نظر من فیلم خوب و قابل توجهی هم ساختند که امیدواریم مردم و علاقه‌مندان سینما آن را بپسندند.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)