امضای تفاهم نامه ساخت مدارس روستایی مناطق زلزله‌زده غرب کشور

0
(0)

امضای تفاهم نامه ساخت مدارس روستایی مناطق زلزله‌زده غرب کشور امضای تفاهم نامه ساخت مدارس روستایی مناطق زلزله‌زده غرب کشور

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از اتاق بازرگانی در پی سفر نمایندگان بخش خصوصی از اتاق‌های بازرگانی تاکید کردند که 39 مدرسه و 2 هنرستان از سوی فعالان بخش خصوصی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساخته می‌شود.

در این نشست غلامحسین شافعی، رئیس اتاق تهران، گفت: ما تمام تلاش خود را برای تحویل مدارس تا شهریور ماه سال 97 به کار می‌گیریم و در این راه نیازمند حمایت‌های مسئولان استان هستیم.

هم‌چنین کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه ضمن تشریح چگونگی ساخت مدارس در مناطق زلزله‌زده افزود: در جریان زلزله اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور بالغ بر ۴.۸ میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده کمک کردند که در این میان اتاق‌های بازرگانی تهران و مشهد سهم به سزایی را داشتند.

کاشفی با اعلام این خبر که به ۲۲۲ تاجر آسیب‌دیده از زلزله، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده است، افزود: ارائه تسهیلات به تجار مناطق زلزله‌زده برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد و قصد داریم با این کار رونقی در بحث تجارت ایجاد کنیم.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی تلاش می‌کند سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری در این استان سوق دهد. این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه بازرگانی و تجارت دارد و بنابراین نباید نرخ بیکاری در این استان بالا باشد.

در ادامه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اظهار داشت: ۱۳۶ مدرسه در جریان زلزله آسیب دیده‌اند که ساخت ۳۹ مدرسه را اتاق‌های بازگانی تقبل کرده و امروز تفاهمنامه آن منعقد شد.

وی گفت: مدارس فوق تا مهرماه ۹۷ باید به بهره‌برداری برسد و مراحل ساخت آنها حداقل از ۲۰ فروردین سال آینده شروع می‌شود.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به پتانسیل‌های استان داشت و افزود: مرزی که زمانی تهدید محسوب می‌شد امروز به عنوان یک فرصت تلقی می‌شود. در شش ماهه اول سال رشد صادرات استان منفی ۲ درصد بود و به‌رغم بسته شدن مرز پرویزخان در ۹ ماهه امسال شاهد رشد ۵ درصدی صادرات بودیم و پیش‌بینی می‌شود در ۳ ماهه پایان سال هم رشد خوبی را تجربه کنیم.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه اظهار کرد: براساس این تفاهمنامه قرار است 39 مدرسه با 102 کلاس درس توسط اتاق بازرگانی ایران در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته شود.

نظری با اشاره به ورود خوب خیرین در موضوع ساخت و ساز مدارس در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، افزود: خیرین کشور ساخت 50 مدرسه را در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به عهده گرفتند و 11 مدرسه دیگر نیز توسط پویش "ایران من" و موسسه "نیکوکاران" در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه در انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت مدارس در مناطق زلزله‌زده استان تلاش شده تا کمبودهای سرانه فضای آموزشی استان جبران شوند، ابراز امیدواری کرد: این مدارس تا مهر ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شوند.

این تفاهمنامه به امضای رئیس اتاق کرمانشاه، رئیس جامعه نیکوکاری ابرار، رئیس اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه و رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان رسید.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)