امروزه بسیاری از موسیقی‌ها حالت اضطراب و غم را القا می‌کنند

0
(0)

امروزه بسیاری از موسیقی‌ها حالت اضطراب و غم را القا می‌کنند

یک متخصص طب ایرانی گفت: امروزه بسیاری از موسیقی‌ها حالت تنش, اضطراب یا غم و اندوه را القا می‌کنند و بسیاری جوانان به صرف تبعیت از مُد ( نه از سر تدبیر) ناخواسته خود را می‌آزارند, روح و روان خود را خسته می‌کنند.

جشنواره سرود و موسیقی نغمه های کویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد عسکرفراشاه درباره موسیقی اظهار کرد: نواهای طبیعی و موسیقی‌های ساخت بشر هر دو نقش غیر قابل انکاری بر روح و روان آدمی دارند.

وی افزود: در دورانی که طبابت با حکمت آمیخته و طبیب حکیم بود، علم به اوزان موسیقی و تاثیر آن بر بدن نیز بر طالبان این راه واجب بوده است, در نتیجه در درمان بیماری‌های روحی و جسمی مختلف از آواها و صداها و موسیقی به کار می‌بردند.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: از طرفی اعتقاد طب ایرانی بر این است که هر فردی متناسب با ویژگی‌های مزاجی و شخصیتی به نوعی از موسیقی نیاز دارد مثلاً فردی که دچار غلبه گرمی و خشکی و در نتبجه فردی پر‌خاشگر است, باید از موسیقی ملایم و آرام‌بخش بهره ببرد و کسی که دچار حزن و اندوه است، در کنار سایر درمان‌ها باید از آواها و موسیقی‌های شاد و فرحبخش استفاده کند.

عسکرفراشاه خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از موسیقی‌ها حالت تنش, اضطراب یا غم و اندوه را القا می‌کنند و بسیاری جوانان به صرف تبعیت از مُد ( نه از سر تدبیر) ناخواسته خود را می‌آزارند, روح و روان خود را خسته می‌کنند.

وی یادآور شد: چنانچه نقل شده است, حکیم ابونصر فارابی در مجلسی توانست با نوعی نواختن ادوات موسیقی، حاضران را به شور و شوق آورد سپس با تغییری در نواختن همگی را به خوابی عمیق فرو ببرد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)