افزایش مراکز غربالگری هایپوتیروئیدی نوزادان در استان قم

0
(0)



ایسنا/قم رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به افزایش مراکز غربالگری هایپوتیروئیدی و PKU نوزادان در استان قم گفت: با توجه به اهمیت غربالگری پاشنه‌ای نوزادان در 3 الی 5 روزگی و همچنین به منظور افزایش دسترسی همشهریان به مراکز غربالگری نوزادان، مرکز بهداشت شهرستان قم اقدام به راه اندازی 3 مرکز جدید غربالگری پاشنه‌ای پای نوزادان علاوه بر مراکز قبلی نموده است.

دکتر بهاره زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به افزایش مراکز غربالگری هایپوتیروئیدی و PKU نوزادان در استان قم گفت: با توجه به اهمیت غربالگری پاشنه‌ای نوزادان در 3 الی 5 روزگی و همچنین به منظور افزایش دسترسی همشهریان به مراکز غربالگری نوزادان، مرکز بهداشت شهرستان قم اقدام به راه اندازی 3 مرکز جدید غربالگری پاشنه‌ای پای نوزادان علاوه بر مراکز قبلی نموده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان افزود: علاوه بر مراکز امام رضا(ع) واقع در امامزاده ابراهیم، 12 فروردین در بلوار امام موسی صدر ، کوچه ۲۱ و پردیس در پردیسان که تا کنون فعال بودند،  3 مرکز غربالگری نجاتی واقع در انسجام، مرکز خازنی در نیروگاه و مرکز کهک در شهر کهک راه اندازی و در خدمت همشهریان گرامی می باشند.

 زارع با اشاره به اهمیت انجام غربالگری هایپوتیروئیدی و PKU نوزادان در 3 الی 5 روزگی بدو تولد گفت: با انجام این آزمایش ساده و تشخیص و درمان بموقع، از بروز عقب ماندگی جسمی و ذهنی شدید در نوزادان پیشگیری می شود.

وی همچنین  افزود: با مراجعه به موقع (۳ تا ۵ روزگی تولد نوزاد) به مراکز غربالگری مذکور علاوه بر آموزش والدین در این زمینه، در صورت شناسایی مشکل در آزمایش اولیه، ارجاعات لازم به پزشک متخصص و آزمایشات تکمیلی صورت گرفته و راهنمایی های لازم به والدین ارائه می گردد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)