افتتاح "نگارخانه استاد قباد شیوا" به روایت عکس

0
(0)

افتتاح "نگارخانه استاد قباد شیوا" به روایت عکس

نگارخانه استاد قباد شیوا پیشکسوت گرافیک به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «نگارخانه استاد قباد شیوا» همزمان با هفتادوهفتمین زادروز این هنرمند پیشکسوت و با حضور هنرمندانی همچون؛ کامبیز درم‌بخش، بهزاد شیشه‌گران، علی خسروی و فرشید مثقالی در پردیس تئاتر تهران افتتاح شد.

در این نگارخانه 20 اثر از مجموعه آثار «پوستر تئاتر» از قباد شیوا در قطع 100*70 و 10 اثر از هنرمندانی که به مناسبت زادروز قباد شیوا به خلق آثار هنری پرداخته‌اند به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

قباد شیوا متولد 1319 در همدان است. وی در سال 1345 در رشته نقاشی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه پراتِ نیویورک در رشته گرافیک در سال 1359 دریافت کرد.

قباد شیوا طی چندین دهه فعالیت هنری خود با خلق آثار بدیع توانست به نوعی گرافیک با سبک ایرانی دست یابد و آن را به دنیا معرفی کند. به دلیل همین ویژگی آثارش در موزه‌های مختلف جهان و مجموعه‌داران بین‌المللی جای گرفت، در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شد و در مجلات و کتاب‌های گوناگون به چاپ رسیده است.

شیوا از سال‌های جوانی برای عرضه گرافیک بومی و برخاسته از فرهنگ ایرانی کوششی بی‌دریغ داشت به گونه‌ای که اکنون در سطح جهانی به عنوان یک طراح گرافیک دارای سبک شناخته‌شده است.

شیوا نخستین طراح گرافیک معاصر ایران است که خط شکسته‌نستعلیق را نه به عنوان عامل فرعی و خبررسان، بلکه به عنوان یک عنصر گرافیگی در آثار خود به کار برده است. همچنین انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک(AGI) او را به عنوان یکی از 12 طراح گرافیک برتر جهان معرفی کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نگارخانه "استاد قباد شیوا" می‌توانند به پردیس تئاتر تهران به نشانی بزرگراه امام علی(ع) جنوبی، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)