اعظمی: صدور گواهینامه محصولات کشاورزی یکی از قوانین خوب برنامه هفتم است

0
(0)

ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبات مجلس در بندهای مربوط به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: اگرچه در گزارش کمیسیون تلفیق هفتم برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران تنها دو فصل «امنیت غذایی و ارتقای تولید»، «محصولات کشاورزی» و «نظام یکپارچه منابع آب» مربوط به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بود، اما در مرحله بررسی این موضوع لایحه هم در کمیسیون و هم در اتاق ما سعی کردیم به نحوی به مسائل زیست محیطی در لایحه بپردازیم زیرا اصلاً در لایحه دولت محیط زیست وجود نداشت. بر این اساس، علاوه بر افزودن برخی مواد مرتبط با محیط زیست در لایحه، در فصول مربوط به صنعت و معدن، موضوع محیط زیست را نیز اضافه کرده و به آن پرداخته ایم.

وی همچنین به مصوبات مربوط به فصل امنیت غذایی و ارتقای تولیدات کشاورزی لایحه هفتم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مصوبات و مصوبات بسیار خوب مجلس در حوزه کشاورزی از برنامه هفتم، شناسایی محصولات کشاورزی است. . این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت، اما چون قانونی در این خصوص وجود نداشت، هرگز اجرایی نشد.

بیشتر در مورد آن بخوانید:

تصویب مصوبه برنامه هفتم توسعه برای صدور گواهینامه محصولات کشاورزی

این عضوکمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه به توضیح درباره ثبت محصولات کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: در ثبت نام محصولات کشاورزی اطلاعاتی مانند اطلاعات واحد تولیدی، بهره بردار، مختصات جغرافیایی، نام فنی. افسر، نوع محصول و سایر جزئیات از قبیل گزارش تهیه، شروع کشت، فرآیند تولید، مراقبت و تغذیه و برداشت و سموم و کودهای مصرفی وارد شده و این اطلاعات در قالب بارکد به صورت بارکد قرار می گیرد. کد ملی محصولات کشاورزی گواهینامه محصولات کشاورزی مانند نصب دوربین های کنترل سرعت است. همانطور که در زمان وجود دوربین کنترل سرعت در جاده، رانندگان از محدودیت سرعت و قوانین راهنمایی و رانندگی تبعیت می کنند، کشاورزان نیز با الزام به گواهی محصولات کشاورزی مجبور به رعایت تمامی استانداردهای لازم برای تولید محصول مانند حد مجاز می شوند. آفت کش ها و در نتیجه محصول نهایی از کیفیت و سلامت کافی برخوردار خواهد بود.

اعظمی با بیان اینکه هنوز گواهینامه محصولات کشاورزی اجباری نیست، بلکه فقط در قانون برنامه 5 ساله به آن اشاره شده است و قوانین بودجه سالانه برای اجرای این طرح و آیین نامه باید نوشته شود، تاکید کرد: گواهینامه کشاورزی. محصولات در جنوب کشور در حال حاضر در حال اجرای اصلاح الگوی کشت است و من معتقدم این موضوع باید برای تولیدکنندگان بزرگ اجرا شود. زیرا ایران در زمینه کشاورزی یکی از کشورهای پیشرو در منطقه و حتی کشورهای آسیایی به شمار می رود و الزام به گواهی محصولات کشاورزی، زمینه را برای صادرات آسان این محصولات فراهم می کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)