اعطای کمک‌های ویژه به کشاورزانی که محصول کم آب کشت کنند

0
(0)



جلسه بررسی وضعیت الگوی کشت تابستانه امروز، ١٧خردادماه با حضور علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی و محمد خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در سالن اجتماعات شهید رجایی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: از سال گذشته با حضور و فعالیت استاندار خوزستان از بحران آبی که تصور می‌شد به خوبی گذر کردیم و شاهد شرایط متعادلی بودیم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته فعالیت‌های ارزنده‌ای را برای جلوگیری از کم آبی مشاهده کردیم، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در مجموعه صورت گرفت و نقاط قوت و ضعف بررسی شد؛ هرآنچه که باید در سطح استان انجام می‌شد، صورت پذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، خانچی افزود: مکاتبات مختلفی در سطوح مختلف دولت صورت گرفت؛ معوقه کشت کلید واژه چند روز آینده است، نباید اعتماد مردم از بین برود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: حوضه کرخه بسیار نگران کننده می‌باشد. هرگونه کشت در این حوضه ممنوع است؛ باید برای مردم جایگزین کشت معرفی شود.

خانچی تصریح کرد: سطح غیرقابل کشت مشخص شده است و خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: گاومیش‌ها یکی از مباحث استراتژیک است در این زمینه هدف گذاری انجام شده تا شاهد تلفات این حیوان نباشیم.

در ادامه علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرایط در دنیا به گونه‌ای است که باید از حداقل هایی که وجود دارد، حداکثر استفاده را ببریم.

وی اظهار کرد: آب شرب برای ما بسیار مهم است؛ باید پیش از رخداد بحران مشکل را حل کنیم به گونه‌ای که می‌توان با استفاده از لوله‌گذاری آب شرب را از آب کشاورزی و صنعتی جدا کرد تا دیگر شاهد بحران نباشیم.

مهاجر عنوان کرد: کشت برنج به جز استان‌های شمالی در کل کشور ممنوع است، به کسانی که محصولات کم آب بر را کشت می کنند؛ کمک‌های ویژه‌ای می‌شود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: هر کشاورزی که سویا کشت کند ٣ میلیون تومان در هکتار کمک بلاعوض دریافت می کند و محصولش به صورت تضمینی با قیمت هر کیلو ٢١ هزار تومان خریداری خواهد شد.

وی در پایان گفت: کشاورزانی که کنجد کشت کنند؛ می‌توانند محصول خود را با قیمت بالای ۴٠ هزار تومان به فروش برسانند در غیر این صورت محصول آن‌ها توسط ستاد اجرایی فرمان امام به صورت تضمینی با قیمت ۴٠ هزار تومان خریداری خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)