اعتماد به امیر، مزد تحول ذوب‌آهن/ قلعه اصفهانی مستحکم‌تر می‌شود

0
(0)

اعتماد به امیر، مزد تحول ذوب‌آهن/ قلعه اصفهانی مستحکم‌تر می‌شود

گزارش برنا از روزهای سبز نماینده نصف جهان؛

اعتماد به امیر، مزد تحول ذوب‌آهن/ قلعه اصفهانی مستحکم‌تر می‌شود

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم فوتبال ذوب‌آهن با 38 امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر قرار دارد و ذوبی‌ها با پرسپولیس تیم نخست لیگ 13 امتیاز اختلاف دارند. نماینده اصفهان با هدایت قلعه نویی توانسته تا این جای رقابت‌های فصل هفدهم سهمیه آسیایی خود را به دست آورد البته فاصله این تیم با فولاد تیم سوم جدول لیگ برتر یک امتیاز است و رقابت فشرده‌ای بافولاد برای عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر دارد.

تیم ذوب‌آهن در نیم فصل نخست از شرایط مناسبی برخوردار نبود و در میانه های جدول قرار داشت، همه بر این باور بودند که قلعه نویی با ذوب آهن به ایستگاه آخر رسیده است اما با توجه به سابقه این مربی کارکشته، مسئولان باشگاه به قلعه نویی اعتماد کردند و کار را با وی ادامه دادند. تیم‌های قلعه نویی با گذشت هفته‌ها به روال خوبی رسیدند و نتایج موردنظر را به دست آوردند.

ذوب آهن در اوایل فصل نتوانست در جدول به جایگاه مناسبی برسد اما در نیم فصل دوم رفته رفته نتایج مورد نظر را کسب کرد و با بردهای متوالی توانست خود را به جایگاه دوم برساند. اکنون این تیم آماده زنگ خطری جدی برای پرسپولیس است هرچند فاصله امتیازی بسیاری دارند اما هشت بازی تا پایان فصل وقت باقی است و تعیین قهرمان در فوتبال همیشه غیر قابل پیش بینی بوده است.

در نقل و انتقالات زمستانی هم بازیکنان خوبی به تیم اضافه شدند. نقاط ضعف تیم قلعه نویی در تعطیلان نیم فصل نخست برطرف شد. مرتضی تبریزی ستاره این روزهای ذوب آهن با 10 گل زده در جدوم گلزنان لیگ بعد از علیپور 15 گله در جایگاه دوم قرار دارد. استنلی کی‌روش سوارز با 4 گل و محمدرضا عباسی هم با 3 گل از بازیکنان گلزن تیم فوتبال ذوب آهن هستند.

* قهرمانی ذوب آهن دور از انتظار نیست

رسول کربکندی، پیشکسوت و مربی اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره وضعیت این تیم به خبرنگار برنا، گفت: ذوب آهن در نیم فصل دوم شرایط بسیار خوبی دارد و شرایط فکری کادر فنی و بازیکنان به هم نزدیک شده و علاوه بر آن بازیکنانی به تیم اضافه شده اند که برای تیم کارآیی مثبت دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باشگاه بهترین کار را کردند که به قلعه نویی فرصت دادند، بیان کرد: قلعه نویی از مربیان کاربلد و با تجربه در لیگ برتر است که می‌تواند شرایط ذوب آهن را بهتر از این کند. اگر این مربی در فصل آینده هم در این تیم باقی بماند می‌توان به قهرمانی ذوب آهن در لیگ برتر امیدوارتر بود البته امسال هم اگر خوش شانس باشد رسیدن به عنوان قهرمانی دور از انتظار نیست.

*تیم ذوب آهن همانند پارس جنوبی جم و پیکان نیست!

فرشید طالبی، بازیکن اسبق تیم فوتبال ذوب آهن در گفتگو با خبرنگار برنا درباره آخرین وضعیت این تیم گفت: سال‌های گذشته که قلعه نویی سرمربی هر تیمی بود بعد از گذشت چندین هفته از مدعیان جدی لیگ برتر بود و این روال اکنون در ذوب‌آهن وجود دارد. ذوبی‌ها در نیم فصل نخست نتوانستند به نتایج مناسبی برسند اما اکنون از مدعیان جدی هستند و این امکان وجود ندارد که در هفته‌های آینده هم این تیم نتواند نتایج خوبی را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌هایی مثل پارس جنوبی جم و پیکان از همان ابتدا مشخص بود که در نیم فصل دوم با مشکل مواجه خواهند شد، افزود: پارس جنوبی از بازیکنان جوان با ارزشی برخوردار است اما تیم پارس جنوبی به دلیل مشکلات مالی با چالش‌های بسیاری مواجه شده و این باعث شد تا ترمز موفقیت‌های تیم تارتار کشیده شود. در همان اوایل فصل هم تارتار از مشکلاتی که امکان دارد گریبان گیر این تیم شود ناراحت بود اما کسی توجه نکرد و اکنون پارس جنوبی به مشکل خورده است. پیکان هم بعد از چند برد به دلیل حواشی نتوانست به نتایج خوبی برسد اما ذوب آهن شرایط متفاوتی دارد زیرا رهبر این تیم قلعه نویی است و اجازه نمی دهد مشکلات و حواشی آمادگی تیمش را از بین ببرد.

به گزارش برنا، تیم فوتبال ذوب آهن توانست به 6 برد متوالی برسد. از دیدار با گسترش فولاد تبریز در هفته 17 تا هفته 22 رقابت‌های لیگ برتر باختی نداشته و توانسته تیم‌های گسترش فولاد، پیکان، سپاهان، صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان و استقلال تهران را شکست دهد. ذوبی‌ها در هفته 23 رقابت‌های لیگ برتر به مصاف سایپا می‌روند.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)