استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی برنامه‌های مخرب اندرویدی

0
(0)

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی برنامه‌های مخرب اندرویدیخبرگزاری فارس: استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی برنامه‌های مخرب اندرویدی

گوگل برای جلوگیری از انتشار بدافزار از طریق برنامه های اندرویدی و در محیط اپ استور خود به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، گوگل می گوید در سال 2017 موفق به شناسایی و حذف بیش از 700 هزار برنامه مخرب که قوانین پلی استور این شرکت را نقض می کنند، شده است.

این رقم نسبت به سال 2016 حدود 70 درصد افزایش نشان می دهد و علت این موفقیت استفاده از هوش مصنوعی است. از این طریق می توان 99 درصد از برنامه های موبایلی دارای محتوای نامناسب و ضدامنیتی را قبل از نصب توسط دیگر کاربران شناسایی و حذف کرد.

گوگل می‌گوید فناوری هوش مصنوعی ابداع شده توسط این شرکت برای شناسایی موارد تقلب و کلاه برداری، سرقت اطلاعات از طریق برنامه های موبایلی و غیره قابل استفاده است. طراحی این سیستم هوش مصنوعی در سال 2016 آغاز شد و در این سال 250 هزار برنامه مخرب بدین شیوه شناسایی شد.

البته این سیستم هنوز به طور کامل قادر به شناسایی برنامه های مخرب موبایلی نیست و لذا کاربران باید از برنامه های امنیتی پیشرفته در گوشی خود برای حفظ امنیت استفاده کنند.

انتهای پیام/آ

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)