از «معارفه رییس پلیس جدید کشور» تا «مدت زمان قرنطینه کرونایی‌های موج هشتم»

0
(0)



سردار احمدرضا رادان که از روز شنبه هفدهم دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جدید انتظامی کل کشور منصوب شد، امروز طی مراسمی رسما فعالیت خود را در مقام «رییس پلیس جدید کشور» آغاز کرد و از برنامه خود باعنوان معماری فراجای آینده سخن گفت.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر امروز مراسم معارفه و تکریم فرمانده کل انتظامی کشور با حضور شماری از مسئولان لشکری و کشوری در محل ستاد مرکزی فراجا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا حکم انتصاب سردار رادان را قرائت کرد.

در ادامه حکم فرماندهی کل فراجا توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سردار رادان اعطا شد و همچنین با اهدای لوح از سردار حسین اشتری فرمانده پیشین فراجا تقدیر شد.

سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، احمد وحیدی وزیرکشور، سرلشکر رحیم صفوی دستیار فرمانده معظم کل قوا، سردار اشتری فرمانده پیشین فراجا، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده اسبق فراجا، حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات و… در این مراسم حضور داشتند.

فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور نیز در قالب ارتباط ویدئوکنفرانسی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین فرمانده سابق فراجا همزمان با پایان ماموریتش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در فراجا طی هشت سال اخیر، از مردم و مقام و معظم رهبری بابت قصور و تقصیرات احتمالی عذرخواهی و طلب حلالیت کرد.

سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان اسبق و جدید فراجا اظهار کرد: پلیس در بیش از ۱۱۰ روز گذشته به طور شبانه‌روزی از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم به طور جانانه دفاع کرده است. آنها با صبر و حوصله و تدبیر امنیت را به کشور بازگرداندند و به دهان کسانی کوبیدند که تلاش داشتند با یک جنگ ترکیبی کشور را با مشکل مواجه کنند.

کرونایی‌های موج هشتم چند روز باید قرنطینه شوند؟

به گزارش ایسنا، یک هفته‌ای می‌شود که وارد موج هشتم کرونا شده‌ایم و در شبانه روز گذشته ۱۳۵ مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند. در این شرایط طبق توصیه متخصصان، مبتلایان مطابق با شدت و ضعف علائم خود از ۵ تا ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند. 

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌ و ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند.

کرونایی‌های موج هشتم چند روز باید قرنطینه شوند؟

رسما وارد موج هشتم شده‌ایم و گرچه دستورالعمل‌های بهداشتی همانند موج اول در بین مردم رعایت نمی‌شود اما نباید کرونا را دست کم گرفت.

در حال حاضر تعداد شهرهای با وضعیت قرمز مانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از چهار به هفت شهر رسیده است. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۶۲ به ۱۰۱ شهر افزایش و در مقابل تعداد شهرهای با وضعیت آبی که شهرهای عادی از نظر کرونا محسوب می‌شوند، از ۳۸۲ به ۳۴۰ شهر کاهش یافته است.

بر همین اساس هم کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در جلسه اخیر خود که درباره وضعیت موج هشتم و زیرسویه‌های جدید کرونا برگزار شد، توصیه کرد که مردم حتما در مجامع شلوغ و مسقف از ماسک استفاده کنند و اقدامات بهداشتی مانند فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، ضدعفونی کردن دست‌ها و … را مانند گذشته انجام دهند.

در عین حال افرادی که علائمی نظیر تب، سرفه، گلودرد، بی‌حالی و ضعف، علائم گوارشی و … در خود مشاهده می‌کنند، باید توجه داشته باشند که ممکن است به کرونا و زیرسویه‌های جدید اُمیکرون مبتلا شده باشند. بنابراین بر اساس توصیه‌های علمی باید حداقل پنج روز در منزل خود را قرنطینه کرده و استراحت کنند. افرادی هم که علائم شدیدتر دارند، ‌توصیه می‌شود به مدت یک هفته تا ۱۰ روز خود را قرنطینه کرده و در صورت ادامه علائم یا بدتر شدن آن‌ها به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند.

کاهش محسوس دمای کشور

از امروز تا جمعه ( ۱۹ تا ۲۳ دی) در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. به طوری که احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی براثر نفوذ هوای سرد وجود دارد و در این راستا سازمان هواشناسی هشدار نارنجی‌رنگ صادر کرده است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کاهش دما در شمال شرق بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در شمال غرب و شرق کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه خواهد بود.  

وی همچنین از از پیش‌بینی وقوع سیل در سه استان بوشهر، فارس و خوزستان در پی ورود سامانه بارشی به کشور خبر داده و توصیه کرده است که کوهنوردان از رفتن به کوهستان خودداری کنند و مردم نیز مسافرت‌های غیرضروری را به علت لغزندگی جاده‌ها و برف‌گیر شدن گردنه‌ها انجام ندهند.

همچنین از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی افزایش ابرناکی، بارش‌های برف و باران همراه با وزش باد و کاهش محسوس دمای تهران نیز دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (۲۰ دیماه) ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد خواهد بود.

کاهش ۴ درصدی ولادت‌های امسال/ چرا «پولدارها» بچه‌دار نمی‌شوند؟

آمارها نشان از کاهش فرزندآوری از ابتدای امسال تا فصل پاییز دارد.

درحالی بالغ بر یک سال از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ارائه مشوق‌هایی به خانواده‌ها برای فرزندآوری می‌گذرد که تعداد ولادت‌های ثبت شده در ۹ ماهه امسال با کاهش چهار درصدی یا به عبارت دیگر کاهش بیش از ۳۳ هزارتایی در قیاس با مدت مشابه خود در سال گذشته مواجه بوده است.

به گزارش ایسنا، هرچند هنوز سه ماه تا پایان سال مانده و مشخص نیست ولادت‌های امسال بیشتر یا کمتر از سال گذشته شوند؛ اما آنچه آمار نزولی فرزندآوری طی ۹ ماهه نخست سال جاری در قیاس با مدت مشابه خود در سال قبل نشان می‌دهد، مبین آن است که فرزندآوری در کشور ما یک مقوله اقتصادی صرف نیست و شاید حتی در مواردی عنصر فرهنگ بر اقتصاد نیز بچربد. کما اینکه به گفته پژوهشگران در برخی مناطق مرفه نشین که ساکنان آن با مشکلات اقتصادی نیز دست و پنجه نرم نمی‌کنند، شاهد کاهش فرزندآوری هستیم.

فعالیت ۳۲ هزار مدیر «زن» در آموزش و پرورش

به گفته رابعه امامی رضوی، مشاور امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش در کشور ۴۸۰ هزار زن فرهنگی شاغل در حوزه‌های مختلف وجود دارد که از این میزان، ۳۲ هزار نفر در سطوح مختلف مدیریتی از مدیران ارشد گرفته تا مدیران عملیاتی، پایه و میانی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در آموزش‌وپرورش ارتقای کمی مدیران زن نیست، بلکه شایسته پروری، شایسته‌سالاری و ارتقای جایگاه زنان در مناصب مختلف مطرح است و به طور جدی دنبال می‌شود گفت: اگر زنان به آن حد از شایستگی برسند که ما باید زمینه‌اش را فراهم کرده و حمایت کنیم، شاهد اثرگذاری بیشتر آنها خواهیم بود.

۵۰۰ هزار موتوربرقی جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت

حجت الاسلام و المسلمین آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از برنامه شهرداری تهران برای جایگزینی ۵۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با موتورسیکلت‌های آلاینده خبر داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی را ارائه می‌کند که در حال رایزنی با بانک‌ها هستند، گفته است: نباید خرید موتورسیکلت باری بر دوش خانواده‌ها باشد. البته هنوز برنامه آن نهایی نشده است اما تسهیلاتی فراهم خواهد شد که شهروندان بتوانند موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورهای آلاینده‌شان کنند.

لیست فعلی ساختمان‌های ناایمن تهران تنها از منظر آتش‌نشانی است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است لیستی که از مدتها پیش در رسانه‌ها در خصوص ساختمان‌های ناایمن تهران مطرح شده است، فقط مربوط به بررسی از منظر آتش نشانی است.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه از بعد غیر حریق و سایر ابعاد ایمنی در مورد ساختمان‌های شهر، لیستی وجود ندارد و با بررسی‌هایی که توسط ۲۲ تیم انجام می‌شود، این لیست درباره بررسی همه ابعاد ایمنی، در حال تهیه است، اظهار کرده است: لیستی که از مدت‌ها پیش در رسانه‌ها مطرح است، فقط مربوط به بررسی از منظر آتش نشانی است که تعداد ۱۲۹ ساختمان بود و با ایمن سازی‌هایی که در برخی از ساختمان‌ها انجام شد، ۱۰ مورد از آن کاهش پیدا کرد.

پنج خبر پر بازدید امروز سرویس اجتماعی ایسنا:

کاهش ۴ درصدی ولادت‌های امسال/ چرا «پولدارها» بچه‌دار نمی‌شوند؟

تداوم بارش برف و باران در کشور/ کاهش ۷ تا ۱۵ درجه‌ای دما

۵۰۰ هزار موتوربرقی جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت/ رایزنی با بانک ها برای ارائه تسهیلات

کاهش روزهای فوتی صفر کرونا و نشانه‌های بروز هشتمین موج

۳ استان پرخطر درپی ورود سامانه بارشی/بیشترین کاهش دما در شمال شرق کشور

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)