از طریق موسسه مشترک علمی تجارب خود را به آلمان منتقل می کنیم

0
(0)

سرپرست اورژانس کشور:پیر حسین کولیوند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر پیرحسین کولیوند در جلسه مشترک با رئیس اورژانس آلمان گفت: ایجاد یک موسسه علمی مشترک بین ایران و آلمان بسیار مفید است و تربیت نیروهای اورژانس بصورت مشترک جهت ارتقای سطح دانش و مهارت ازجمله عملیات‌های مربوط به حوادث ترافیکی بسیار مورد نیاز است.

وی افزود: می توانیم در برخی حوادث از جمله حوادث غیر مترقبه به آلمان کمک کنیم. اورژانس آلمان بصورت تئوری مدیریت بحران را آموزش دیدند اما ایران بصورت عملی تجربیات خوبی بدست آورده است.

کولیوند ادامه داد: از طریق موسسه مشترک علمی تجارب خود را به آلمان منتقل می کنیم و در مقابل آلمان دانش تئوری را به نیروهای ما آموزش دهد. برای مقابله با تهدیدها می توان پدافند غیر عامل ایران و آلمان را به هم متصل کرد.

همچنین تصریح کرد: اورژانس کشور در پاسخگویی به مردم بسیار موفق عمل کرده است و پیاده روی اربعین نمونه ی بارز این توفیق است. هیچ کجای دنیا این چنین تجاربی ندارند.

سرپرست اورژانس کشور اظهار کرد: وسعت زلزله کرمانشاه بسیار زیاد بود و ۱۹۰۰ روستای تحت تاثیر زمین لرزه بودند اما اورژانس کشور در عرض کمتر از بیست و چهار ساعت مراکز درمانی دایر کرد.

وی افزود: بحث بسیج و شکل گیری داوطلبی در ایران بی نظیر است که بانی آن امام خمینی (ره) بوده است و با یک فراخوان مقام معظم رهبری کمکهای مردم به منطقه سرازیر شد

کلیوند در آخر گفت: به زودی یک تیم جهت بازدید اورژانس آلمان از اورژانس کشور به آلمان اعزام می شوند و پس از بررسی کارشناسی شده تفاهم نامه هایی با اورژانس آلمان منعقد می شود.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)