از سرگیری فعالیت راکتور جنکای ژاپن در آینده نزدیک

0
(0)

شرکت برق کیوپو ژاپن روز جمعه سوخت‌گیری راکتور ۳ نیروگاه جنگای را آغاز کرد و قرار است این راکتور به همراه راکتور ۴ این نیروگاه فعالیت خود را در آینده نزدیک از سر بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، تحت قانون ایمنی هسته‌ای ژاپن، شرکت‌های مالک راکتورهای هسته‌ای موظف هستند تا برای تایید نهایی از سرگیری فعالیت راکتورها ابتدا درخواست خود را به نهاد نظارت هسته‌ای ژاپن (NRA) ارسال کنند. این نهاد همه جوانب ایمنی و امنیتی را پیش از صدور مجوز فعالیتش راکتورهای هسته‌ای ژاپن بررسی می‌کند. در ژانویه ۲۰۱۷، نهاد نظارت هسته‌ای ژاپن مجوز ابتدایی دوباره راکتورهای ۳ و ۴ جنکای را صادر کرد.

همچنین فرماندار ساگا نیز در ماه آوریل مجوز از سرگیری این دو راکتور را صادر کرد.

شرکت برق کیوشو در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما همواره بالاترین اولویت خود را ایمنی قرار داده‌ایم و با دولت نیز همکاری کرده‌ایم و هرگونه تلاش لازم را برای تضمین از امنیت مناسب راکتورها انجام خواهیم داد.

پس از بروز حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در مارس ۲۰۱۱، همه ۴۲ راکتور این کشور به دلایل ایمنی و امنیتی خاموش شدند. تاکنون ۵ راکتور هسته‌ای ژاپن توانسته‌اند تا از فیلترهای ایمنی جدید وضع شده عبور کنند و مجوز برای از سرگیری فعالیت خود را در نهاد نظارت هسته‌ای ژاپن (NRA) دریافت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)