ارائه ۷۴ میلیون خدمت ثبتی در ده ماه/ کاهش ۷ درصدی ازدواج و افزایش ۴ درصدی طلاق

0
(0)

ارائه ۷۴ میلیون خدمت ثبتی در ده ماه/ کاهش ۷ درصدی ازدواج و افزایش ۴ درصدی طلاقخبرگزاری فارس: ارائه ۷۴ میلیون خدمت ثبتی در ده ماه/ کاهش ۷ درصدی ازدواج و افزایش ۴ درصدی طلاق

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد ٧٣ ملیلیون و ٩٨٨ هزار خدمت به مردم ارایه داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٣٩ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، احمد تویسرکانی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: فعالیت ما عمدتاً در جهت ایجاد نظم در جامعه و ارتقاء خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: خوشبختانه سازمان ثبت در سنوات اخیر با برنامه ریزی هایی که انجام داده در حال تحول است.

تویسرکانی با اشاره به اقدامات ١٠ ماهه سال ٩۶ گفت: ما سه پروژه در حوزه فناوری داریم و همچنین چند پروژه عمرانی داریم که امروز به بهره برداری می رسد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک ٧٣ ملیلیون و ٩٨٨ هزار خدمت به مردم ارایه داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٣٩ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حوزه اسناد املاک و اراضی بیش از ٢ ملیون سند صادر شده که ۵ درصد رشد داشته است که بیش از ٧٧ هزار سند روستایی صادر شده است.

تویسرکانی گفت: ١۵ هزار سند موقوفات صادر شده و این در حالی است که در رابطه با مسکن مهر ٢٢ هزار و ٨٠٧ سند صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دفاتر استاد رسمی ١٠ میلیون و ۴٨۵ هزار و ۵٣٢ سند صادر و ۶ ملیون خدمات دیگر از جمله گواهی امضا انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد در رابطه با خدمات ثبت ازدواج نیز گفت: ۵١۶ هزار و ٢٠۴ ازدواج ثبت شده که ٧ درصد کاهش داشته و این در حالی است که ١۴٧ هزار و ٩٨٣ واقعه طلاق ثبت شده که ۴ درصد رشد داشته است.

تویسرکانی در رابطه با حوزه های اقتصادی سازمان نیز گفت: خدمات زیادی ارایه داده است که می‌توان به وصول ۴٨ هزار و ٢١٣ میلیارد و ٧۵٠ میلیون مطالبات معوق اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٣١ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیش از ١٧ هزار بدهکار ممنوع الخروج شده اند و این در حالی است که ٧ هزار و ١۴٠ نفر ممنوع المعامله شدند.

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: ٢٩ هزار و ۶۵۴ بازرسی از ادارات ثبت و دفترخانه ها انجام دادیم و با متخلفان برخورد کردیم که١٠٠ نفر تعلیق شدند در حالی که ٣۶۴ نفر از سردفتران و دفتریاران متخلف در ده ماهه سال ٩۶ انفصال موقت گرفته و ٢٩ مورد هم انفصال دائم گرفتند.

وی در رابطه با ایجاد محدودیت برای بدهکاران مالیاتی هم گفت: 220 هزار و 233 نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بدهی مالیاتی کلان داشتند که از طریق سیستم سازمان ثبت شناسایی شدند و بعد از ایجاد محدودیت هایی، 97 هزار و 672 نفر اعم از شخصیت های حقیقی و حقوقی، بدهی مالیاتی خود را تسویه کردند.

تویسرکانی از افزایش 6درصدی ثبت شرکت های غیر تجاری خبر داد و گفت: 14نمایندگی شرکت های خارجی در کشور به ثبت رسیده است که البته 9هزار و‌ 142شرکت هم منحل شده است.

تویسرکانی به ثبت 3هزار و 307 اختراع خبر داد که بیانگر رشد 15درصدی است البته ده درصد افزایش برند هم داشتیم.

وی در خصوص بودجه سازمان ثبت در سال ٩٧ گفت: ما متاسفانه با اینکه یک دستگاه درآمدزا برای دولت هستیم اما در بحث بودجه با بی مهری دولت مواجه شده ایم.

تویسرکانی گفت: ما تا الان فقط موفق شدیم تخصیص ۶ ماهه ٩۶ را بگیریم. ما می‌گوییم همان درآمدی را که برای بیت المال به دست می آوریم بخشی را به خودمان اختصاص دهند.

ما حتی گفتیم با نگاه اقتصادی هم اگر بررسی کنند می بینند ٣٠ میلیون مراجعات مردمی را کاهش دادیم، چقدر این کاهش مراجعه فایده داشته است؟ متاسفانه گوش شنوایی در این زمینه نیست.

سال گذشته ۶٠٠ میلیارد هلال احمر از محل درآمدهای ثبت دریافت کرده، این معنا ندارد کار کاداستر بر زمین بماند و هزینه به هلال احمر و جاهای دیگر برسد.

تویسرکانی گفت: متاسفانه قیمت تمام شده بسیاری از خدمات در کشور مغفول مانده است در حالی که ما اعلام کردیم می توانیم بسیاری از هزینه ها را کاهش دهیم اما توجهی نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به محکومیت مالی محمودرضا خاوری، آیا درخواستی مبنی بر استعلام اموال وی از سوی مرجع قضایی ارایه شده است یا نه؟ گفت: خوشبختانه امروز با سیستمی شده اطلاعات، به راحتی اموال افراد در سراسر کشور قابل شناسایی است و در این زمینه هم استعلام صورت گرفت و پاسخ به صورت محرمانه تقدیم مرجع قضایی شد

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص آزمون سازمان ثبت در راستای جذب سردفتران گفت: این آزمون اوایل سال ٩٧ برگزار می شود و تصمیم بر این است که هزار دفترخانه اسناد رسمی جدید به دفترخانه های قبلی اضافه شود.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)