ارائه خدمات بهداشتی و توانبخشی به مهاجران آسیب پذیر

0
(0)



معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در حاشیه بازدید از فعالیت های حمایتی از بهبود یافتگان گلشهر مشهد از مشارکت هلال احمر در ارائه خدمات بهداشتی و توانبخشی به مهاجران آسیب پذیر خبر داد.

به گزارش ایسنا راضیه عالیشوندی و وینسنت کاسارد – رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران – از پروژه مراقبت های اولیه بهداشتی و توانبخشی با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران و گروه حمایت از بهبود یافتگان بازدید کرد. .

علی شوندی در این بازدید گفت: هدف از اجرای این طرح تاکید بر ارائه خدمات بهداشتی به زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، آسم، اختلالات روانی و ناتوانی های جسمی است.

وی افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ با کمک مردم از بازسازی که در بین اقشار آسیب پذیر و مهاجران در منطقه گلشهر مشهد انجام می شود، حمایت می کند.

عالیشوندی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر وضعیت مهاجران آسیب دیده در کشور را شناسایی و ارزیابی می کند، ادامه داد: این جمعیت در سال 2024 پاسخگوی سلامت و سایر نیازهای هزاران مهاجر آسیب پذیر افغانستانی در حوزه سلامت، سلامت روان خواهد بود. و توانبخشی فیزیکی .است.

در ادامه این بازدید، جناب عالی با حضور در یکی از جلسات گروه خودیاری بانوان افغانستان که در منزل یکی از مددجویان برگزار شد، در خصوص توانمندسازی و کسب مهارت های مختلف این گروه گفتگو کردند.

با همکاری این گروه برای حمایت از بهبودیافته‌ها، زنان افغانستانی نیازمند به حمایت روانی، سوالات و مشکلات خود را در این گروه‌ها حل می‌کنند و همچنین با ایجاد مشاغل خانگی، فرصت ایجاد شغل، کسب درآمد و کسب درآمد را به آنها می‌دهند. فرزندان خود را تربیت و پرورش دهند..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، طرح درمان جمعیت هلال احمر نیز توسط پزشکان، پرستاران، دستیاران و کارشناسان تغذیه جمعیت انجام می شود. در این طرح درمانی خدماتی از قبیل مشاوره پزشکی، توانبخشی فیزیکی، ارجاع به آزمایشگاه ها و مراکز رادیولوژی، ارجاع به متخصصین و مراکز مختلف دندانپزشکی، حمایت از خرید دارو، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، تغذیه، جلسات آگاهی بخشی سلامت با حضور پرستاران و کارشناسان تغذیه ارائه می شود. علاوه بر این، خدمات پشتیبانی اجتماعی و کاهش آسیب را به جامعه هدف ارائه می دهد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)