اخبار سیاسی ۱۴ اسفند؛ واکنش ها به سفر گروسی/ادامه پیگیری‌ها درباره مسمومیت دانش‌آموزان

0
(0)

به گزارش ایسنا،‌ پس از سفر رافائل گروسی به تهران،‌ رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ادعای وی مبنی بر نصب دوباره تمامی تجهیزات نظارتی در ایران را رد کرد.

نور نیوز در توییتی نوشت: مهمترین نتیجه سفر مدیرکل آژانس به تهران، دستیابی به الگوی مشترک برای تسریع در همکاری‌های پادمانی در چارچوب وظایف ایران و اختیارات قانونی آژانس با رعایت قانون اقدام راهبردی بوده است. خبر دسترسی به افراد و اماکن سه‌گانه مورد ادعای آژانس و یا نصب دوربین‌های جدید کذب است.

درتوییتی دیگر دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با اشار ه به اینکه سخنان گروسی از نظر سیاسی قابل فهم است،‌ توضیح داد که گروسی برای عبور از نشست شورای حکام و تأمین نیاز غرب به عادی‌سازی و بازگشت آبرومندانه به مذاکرات، سخنانی گفته که از لحاظ فنی بی‌ارزش اما از نظر سیاسی قابل فهم است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نسبت به درز اطلاعات محرمانه آژانس اتمی به بیرون ابراز تاسف کرد و نوشت: برخی از کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همیشه اطلاعات حساس را افشا می‌کنند. این تقصیر دبیرخانه آژانس نیست.  به احتمال زیاد می‌توانیم کشورهای عضوی را شناسایی کنیم که اطلاعات محرمانه را به منظور پیچیده‌تر کردن بحث‌ها در شورای حکام آژانس اتمی افشا می‌کنند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

واکنش نتانیاهو به اظهارات گروسی در تهران

«اسلامی» و «کمالوندی» درباره سفر «گروسی» به کمیسیون امنیت مجلس چه گفتند؟

امروز همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پیش از سخنرانی خود در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران در ۲۰۲۳ با خبرنگاران گفت‌وگو کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در بخشی از اظهارات خود ادعاهایش درباره توافق با ایران را تکرار کرده و گفته که وقتی من (از کاخ سفید) رفتم، آنها در حال انجام توافق بودند، زیرا ما آنها را در موقعیتی قرار دادیم که تقریباً مجبور بودند توافق کنند. ما می‌توانستیم به توافق دست پیدا کنیم، این برای همه از جمله آنها بسیار عالی بود.

****

آیین واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، صبح امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد و سید ابراهیم رئیسی در این مراسم به این موضوع اشاره کرد که ساخت یک میلیون مسکن ، قانون مجلس هم هست.

وی با بیان این‌که «وزارت راه و شهرسازی  با همکاری بانک‌ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه بخش‌های دولت مسأله مسکن را به عنوان یک مسأله ضروری کشور در نظر گرفته است»، گفت: وقتی من می‌گویم باید یک میلیون مسکن ساخته شود، یک نکته شخصی نمی‌گویم؛ زیرا کسی که نیاز کشور را بداند متوجه می‌شود باید در سال‌های گذشته سالی ۱ میلیون مسکن می‌ساختیم. در سال‌های گذشته این عقب ماندگی را در کشور داریم.

****

در ادامه ماجرای مسمومیت دانش آموزان در مدارس، در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی بار دیگر این موضوع مطرح و باعث تشنج در مجلس شد.

در حالی که نظری نماینده خلخال قصد بیان تذکری در خصوص مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در خلخال را داشت، کریمی قدوسی نماینده مشهد قصد ممانعت از بیان تذکر او را داشت که همین موضوع باعث شد برای دقایقی جو مجلس متشنج شود.

 در همین رابطه زهرا شیخی از تشکیل اولین جلسه کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان و تعیین هیئت رئیسه آن خبر داد و گفت: به دنبال دستور رئیس مجلس برای تشکیل کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان متشکل از چهار کمیسیون بهداشت و درمان، امنیت ملی و سیاست خارجی، آموزش و تحقیقات و شوراها، امروز اولین جلسه این کارگروه تشکیل شد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در یادداشتی درباره رخدادهای اخیر در مدارس،‌مسمومیت‌ها را ناشی از مداخله مستقیم جریان نفاق و معاندان دانست و نوشت: جریان نفاق و معاندین تلاش دارند با گشودن جبهه جدیدی از جنگ ترکیبی فشارها را علیه دولت و ملت با برچسب نقض حقوق بشر تشدید کنند. سناریو خبیثانه‌ای است. مسموم کردن دختران دانش‌آموز فقط از دست همان گروهکی بر می‌آید که پیشتر دستش به خون هفده هزار نفر از مردم ایران آغشته است. البته که این گروهک بدون اجازه از اربابان آمریکایی خود قدم از قدم بر نمی‌دارند.

****

در پی حضور نیروی دریایی ارتش کشورمان در قاره آمریکا و پهلوگیری در برزیل، ایسنا در گزارشی به دلایل نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از این بابت پرداخته است.

ناوهای دنا و مکران در قالب ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  برای اولین بار با حضور در قاره آمریکا از کانال پاناما گذر کرده و در بندر ریو دوژانیرو پهلو گرفتند. دنا و مکران با گذر از اقیانوس هند، کانال مالاگا و سواحل شمالی استرالیا، وارد اقیانوس آرام شدند. سپس از کانال پاناما گذشته و در برزیل پهلو گرفتند و در مسیر بازگشت خود به ایران از اقیانوس اطلس عبور کرده و در چندین کشور دیگر پهلو خواهد گرفت.

گزارش کامل اخبار جلسات امروز مجلس شورای اسلامی و مصوبات شیفت اول از هغتمین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲ را هم می توانید در این لینک‌ دنبال کنید.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)