احسان حدادی در چه صورتی به آمریکا می‌رفت؟

0
(0)


ملی‌پوش سابق دوومیدانی ایران می‌گوید وضعیت این رشته خوب نیست و در حال بازگشت به دوره‌ای هستیم که از طریق وایلدکارت در مسابقات معتبر شرکت می‌کردیم.

احسان مهاجر شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا به کاهش سهمیه‌های دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان از ۹ سهمیه دور قبل به پنج ورودی اشاره و بیان کرد: باید دید که مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون چه کسی است. متاسفانه با این روند در سال‌های آینده بدتر هم می‌شود. باید برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد.

او افزود: وضعیت در رده‌های دیگر هم همین است. در رده بزرگسالان هم در سال‌های گذشته ۱۰، ۱۲ سهیمه جهانی می‌گرفتیم اما الان به دو ورودی رسیده است و سال به سال بدتر می‌شود. داریم به زمانی برمی‌گردیم که ورزشکاران با وایلد کارت در المپیک و قهرمانی جهان شرکت می‌کردند. این نشان می‌دهد که در ۷، ۸ سال گذشته خوب کار نشده است. وزارت ورزش هم اقدامی انجام نمی‌دهد.

او در مورد عدم حضور حدادی در قهرمانی جهان با توجیه حمایت از مهدی پیرجهان که موفق به اخذ ویزای آمریکا نشد، گفت: احسان می‌توانست برود و مشکلی نداشت حتی مدتی هم در آمریکا بود و به تازگی برگشته است. باید رک و راست باشیم، مگر می‌شود کسی توان کسب مدال داشته باشد و نرود؟ اگر می‌توانست مدال بگیرد و نرفته به پرچم و هزینه‌هایی که برایش شده خیانت کرده است. او اگر می‌دانست جزو هشت نفر اول هم می‌شود ۱۰۰ درصد می رفت. حقش هم بود که برود.  

مهاجرشجاعی در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی و ۱۶ سهمیه دوومیدانی ایران در این رویداد ورزشی گفت: مسابقات خیلی مطرحی نیست که روی آن مانور بدهیم. المپیک، یونیورسیاد و قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا مسابقات معتبرتری هستند و بازی‌های کشورهای اسلامی بیشتر شبیه به دورهمی است و در دوومیدانی ارزش مدالی هم ندارد.

ملی‌پوش سابق دوومیدانی در پایان گفت: ورزش ما شرایط خوبی ندارد و سیاسی بازی است. دیگر مثل قبل نیست و مدیران قدری هم ندارد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)