آمریکا: بخشی از پول ایران در بانک های عراق به عمان منتقل می شود

0
(0)

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری در خصوص دارایی های ایران در بانک های عراق گفت: می توانم تایید کنم که عمان تمایل خود را برای دریافت برخی از این دارایی ها اعلام کرده است. ما انتظار داریم که این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما فکر می کنیم این گام مهمی است زیرا خروج این پول از عراق مهم است.

میلر تصریح کرد: این املاک در حسابی در عمان نگهداری می شود، اما محدودیت های اعمال شده علیه آنها مانند محدودیت های اعمال شده برای استفاده از این املاک در بانک های عراق است. این بدان معناست که این دارایی ها تنها می توانند برای فعالیت های غیر تحریمی از جمله کمک های بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرند و تمامی معاملات باید از قبل توسط خزانه داری ایالات متحده تایید شود.

وال استریت ژورنال هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن 14 بانک عراقی را به اتهام انجام معاملات دلاری با ایران و سایر کشورهای در فهرست تحریم های خاورمیانه تحریم کرده است.

وال استریت ژورنال افزود: این ممنوعیت – که توسط وزارت خزانه داری آمریکا و بانک فدرال رزرو اعمال شده است – احتمالا تنش های جدیدی بین بغداد و واشنگتن ایجاد می کند و می تواند آشفتگی اقتصادی جدیدی برای مردم عراق ایجاد کند.

این مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که علیه بانک‌های عراقی اقدام می‌کنند، زیرا متوجه شده‌اند که این بانک‌ها پولشویی و تراکنش‌های تقلبی انجام می‌دهند.

این مقامات همچنین گفته اند که برخی از این معاملات متقلبانه ممکن است با افراد تحریم شده توسط ایالات متحده مرتبط باشد و این نگرانی ها را در مورد بهره مندی ایران از این معاملات افزایش داده است.

تحریم‌ها علیه آن 14 بانک عراقی اعمال شد تا اینکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا معافیت 120 روزه جدیدی را امضا کرد که به عراق اجازه می‌دهد بهای برقی را که از ایران می‌خرد بپردازد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)