آغاز جشنواره سینمای ایران در فرانسه

0
(0)

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، سید وحید یعقوبی مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط  با ایران جشنواره سینمای ایران در شانتیئی در خصوص برنامه های این دوره از جشنواره گفت:  افتتاحیه جشنواره روز پنجشنبه 13 آبان ماه با حضور مقامات رسمی و محلی این شهر ساعت 19 به وقت محلی در سینمای شهر شانتیئی برگزار می‌شود. در این مراسم موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کلاسیک فرانسوی نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: در روزهای برگزاری جشنواره در بخش غیر رقابتی شش فیلم کوتاه نمایش داده خواهد شد و در روز اختتامیه هم که یکشنبه 16 آبان ماه برگزار می‌شود، فیلم «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی و  فیلم کوتاه «آوا» به کارگردانی مریم اشرفی در سینمای شهر سانلیس نمایش داده می‌شود.

مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط  با ایران جشنواره سینمای ایران در شانتیئی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری جشنواره دو کنفرانس برگزار می‌شود تصریح کرد: در روزهای برگزاری جشنواره دو کنفرانس «آنچه همیشه می خواستید درباره ایران بدانید» و «سینما: آیینه روح ایرانی» در شهرداری شانتیئی برگزار می‌شود. همچنین برنامه ملاقات و نشست هایی با صاحبنظران فرانسوی در خصوص فرهنگ و تمدن ایران در محل کتابخانه ها و مراکز فرهنگی شهر شانتیئی و سانلیس برای این سه روز تدارک دیده شده است.

یعقوبی ادامه داد: در حاشیه برگزاری جشنواره سینمای ایران در شانتیئی انیمیشن «بهادر» به کارگردانی عبدالله علیمراد و فیلم مستند «نان های دنیا» نیز نمایش داده می‌شود. همچنین در جشنواره امسال برنامه های جانبی همچون برگزاری کارگاه خوشنویسی توسط یونس فقیهی در شهر سانلیس ، برگزاری نمایشگاه عکس ایران در سالن سینمای شهر سانلیس و کارگاه  شیرینی های سنتی ایرانی اجرا می‌شود.

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی از 13 الی 16 آبانماه سال جاری در کشور فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتیئی و مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)