آزادراه خرم‌آباد به اراک، اولین پروژه آزادراهی که در ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

0
(0)



خیرالله خادمی در بازدید از مراحل ساخت قطعه اول آزادراه خرم‌آباد به اراک که یکم اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، با بیان اینکه آزادراه خرم‌آباد _ اراک اولین پروژه آزادراهی کشور است که در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این پروژه از خرم‌آباد تا بروجرد و اراک امتداد دارد که طول آن ۱۳۴ کیلومتر بوده و در مرحله اول حدفاصل خرم‌آباد به بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه یکی از بخش‌های ناپیوسته کریدور آزادراهی مهم کشور است که قسمتی از مسیر آزادراهی بندر امام خمینی تا تهران را شامل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۹۰ درصد است، افزود: اعتبار این پروژه از طریق منابع مشترک دولت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) که سرمایه‌گذار آزادراه است، تأمین‌شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: این پروژه به‌صورت شش خطه و آزادراهی طراحی شده که می‌تواند در بحث ایمنی و افزایش ظرفیت حمل‌ونقل در این محور بسیار اثرگذار باشد و در کاهش تصادفات و افزایش سرمایه‌گذاری نقش مهمی ایفا کند.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه فاصله زمانی لرستان تا استان تهران به چهار ساعت تقلیل می‌یابد و با کاهش زمان تردد در این محور، قابل رقابت با سفرهای هوایی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد _ بروجرد _ اراک فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه استان است و بهره‌برداری از آن شکوفایی لرستان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)