آذری: برای میزبانی ابتدا باید شرایط سیاسی بین ایران و عربستان تغییر کند

0
(0)

وبسایت رسمی برنامه نود – مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اعتقاد دارد مشکل میزبانی تیم‌های ایران و عربستان از یکدیگر فراتر از مسائل فوتبالی است و تا زمانی که مسائل سیاسی و دیپلماتیک بین این کشورها حل نشود، موضوع میزبانی هم حل نخواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان بعد از بازی تیمش مقابل آیزاول هند در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: از هواداران‌مان که ما را در این سرمایه وحشتناک تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم. اگر اعتقاد ما این باشد که با عشق کار کنیم نتیجه‌اش را می‌بینیم. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند زمین فولادشهر به موقع برای این بازی آماده نمی‌شود. حتی تاج نیز که یک ماه پیش از این ورزشگاه بازدید کرد، در مورد آماده شدن زمین ابهام داشت. از همه کسانی که ما را در آماده کردن این زمین یاری کردند کمال تشکر را دارم.

او ادامه داد: اگر دیروز کنار بقیه کارکنان باشگاه به برف‌روبی زمین مشغول شدم چون می‌خواستم نشان دهم که همه ما در یک قایق هستیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه کار تیمش تازه از امروز شروع شده است گفت: مراحل فنی آماده‌سازی تیم بر عهده سرمربی و مراحل ستادی آن نیز بر عهده شماست. برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم به عنوان نماینده اصفهان و ایران در مرحله گروهی هم حضور پرفروغی داشته باشیم. رقابت بین تیم‌های ایرانی و تیم‌های حوزه خلیج فارس نابرابر است. امیدوارم که با حمایت مردم و رسانه‌ها در مرحله گروهی هم موفق باشیم و به مرحله حذفی صعود کنیم.

آذری درباره موضع باشگاه ذوب آهن در مورد رای AFC مبنی بر بازی نکردن تیم‌های ایران و عربستان در زمین‌های یکدیگر هم بیان کرد: ما باید واقع‌بین باشیم. قدرت ما از لحاظ اقتصادی در فیفا و AFC با قطر قابل مقایسه نیست. نفوذ دیپلماتیک ما در این دو نهاد بین‌المللی نسبت به قطر بسیار کمتر است. ما داریم درباره میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت می‌کنیم. قطری‌ها در فیفا کاملا نفوذ دارند. با توجه به مشکلات سیاسی و دیپلماتیک بین ایران و عربستان، حتی به صلاح خودمان هم نیست که در ایران با آن‌ها بازی کنیم. این معضل باید حل شود. کناره‌گیری از لیگ قهرمانان راه حل مناسبی نیست چرا که AFC ما را محروم خواهد کرد.

او ادامه داد: ما فعلا چاره‌ای نداریم چرا که این موضوع، فراتر از فوتبال است و روابط دیپلماتیک و سیاسی ما باید تغییر کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: همه مدیران و کارمندان باشگاه در برف‌روبی دیروز از زمین فولادشهر با یکدیگر همکاری کردند. اگر این روحیه در همه جای ایران وجود داشت بسیاری از مشکلات ما حل می‌شد. یک مثال برای شما می‌زنم. چرا باید ساختن یک مرکز برای تیم ملی فوتبال ۷ سال زمان ببرد؟ ما نشان دادیم که می‌توانیم در مدت کوتاهی دو زمین چمن آماده کرد. ما علاوه بر زمین اصلی فولادشهر یک زمین دیگر را نیز آماده خواهیم کرد. قسمت‌هایی از زمین چمن قبلی فولادشهر را ترمیم کردیم. در حال حاضر فولاد شهر دو زمین چمن دارد. دست تمام ارکان باشگاه را برای این همه تلاش می‌بوسم.

1140

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)