آخرین وضعیت سلامتی زائران ایرانی در سرزمین وحی

0
(0)



رئیس جمعیت هلال احمر جزئیات خدمات ارائه شده به زائران سرزمین وحی توسط مرکز پزشکی حج و زیارت را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در ویدئو کنفرانسی که با مرکز عملیات اورژانس هلال احمر ایران در مکه مکرمه برگزار شد، به خدمات ارائه شده به زائران ایرانی توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: پس از اقدامات انجام شده همه زائران ایرانی در سلامت کامل به حج مشرف شدند. به جز یک زائر بیمار که به دلیل کاهش سطح هوشیاری در بیمارستان مدینه منوره بستری شد و نتوانست حج را به جا آورد. اکنون همه زائران در سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر شامل کلینیک ها، درمانگاه ها و بیمارستان هلال است، گفت: 40 درصد ویزیت های تنفسی- ریوی، 28 درصد ویزیت های اسکلتی- عضلانی، 9 درصد بیماری های قلبی و فشار خون، 8 درصد بیماری های عفونی هلال احمر. سیستم تنفسی، 7 درصد دیابت، 4 درصد مشکلات گوارشی و 4 درصد بیماری های آلرژیک تنفسی.

کولیوند با بیان اینکه در حج امسال خدمات باکیفیت به زائران ارائه شد، افزود: در مجموع امسال بیش از 470 هزار خدمت توسط هلال احمر به زائران کشورمان ارائه شد که در مجموع یک هزار و 864 بیمار در حج و زیارت تحت درمان قرار گرفتند. مرکز پزشکی و در بیمارستان های عربستان سعودی و 304 بیمار نیز در بیمارستان های عربستان بستری شدند. زیرا آنها به امکانات و مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز داشتند یا مجبور به جراحی شدند

به گفته وی، در مجموع 371 هزار ویزیت عمومی و تخصصی در مجتمع های هتلداری محل استقرار پزشکان و 25 هزار و 757 ویزیت تخصصی نیز در بیمارستان ها انجام شده است.

ادامه دارد

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)