محافل «استماع تلاوت» در 720 منطقه آموزش و پرورش برگزار می‌شود

0
(0)

محافل «استماع تلاوت» در 720 منطقه آموزش و پرورش برگزار می‌شودخبرگزاری فارس: محافل «استماع تلاوت» در 720 منطقه آموزش و پرورش برگزار می‌شود

معاون قرآن اداره‌کل قرآن و عترت آموزش و پرورش گفت: همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر جلسات «استماع تلاوت» در 720 منطقه آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود.

میکائیل باقری معاون قرآن اداره‌کل قرآن و عترت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، گفت: در دیداری که سال گذشته، جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری داشتند ایشان بحث استماع تلاوت را مطرح فرمودند و آن اینکه یک نفر به قرائت قرآن بپردازد و سایر افراد نیز به این تلاوت گوش دهند.

وی اظهار داشت: بعد از این دیدار بود که مسئله استماع تلاوت در مدارس و در استان‌ها مطرح شد و امسال نیز با آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، این طرح در اغلب مناطق و مدارس، محفل استماع تلاوت باحضور قاریان و حافظان برجسته کشوری، استانی و محلی برگزار خواهد شد.

معاون قرآن اداره‌کل قرآن و عترت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در سطح کشور 720 منطقه آموزش و پرورش و یکصد هزار مدرسه داریم که محافل استماع تلاوت، بسته به شرایط و مقتضیات جغرافیایی مناطق مختلف، شهرستان‌ها و مدارس باحضور قاریان بین‌المللی، ملی، استانی و محلی و حتی از میان دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در حال حاضر، مرحله دوم مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان برگزار می‌شود که این مسابقات از مرحله آموزشگاه شروع شده و نفرات برتر توانسته‌اند به مرحله شهرستانی راه پیدا کنند و نفرات برتر این دوره نیز به مسابقات استانی و کشوری راه‌ می‌یابند.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)