لاریجانی: کسی مخالف سؤال از روحانی نیست/ سخنگوی هیئت رئیسه: رئیس مجلس مخالف است

0
(0)

لاریجانی: کسی مخالف سؤال از روحانی نیست/ سخنگوی هیئت رئیسه: رئیس مجلس مخالف است

در حالی علی لاریجانی می‌گوید که کسی در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مخالف طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیست که سخنگوی هیئت‌رئیسه می‌گوید علی لاریجانی در شرایط فعلی مخالف طرح ۱۸۰ نماینده مجلس برای سؤال از روحانی است.

لاریجانی و روحانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اجرایی اصل 88 قانون اساسی این روزها به مسئله جدی و منازعه سیاسی بین گروه‌های سیاسی در مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است؛ این اصل تصریح دارد که " در هر موردی که حداقل یک‌چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هریک از نمایندگان از وزیر مسئول دربارۀ یکی از وظایف آنان سؤال کنند، رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سؤال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رئیس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تأخیر افتد مگر با عذر موجه به‌تشخیص مجلس شورای اسلامی".

بیشتر بخوانید:

  1. مطهری: لاریجانی موافق سؤال از روحانی نیست
  2. نشست طراحان سؤال از رئیس‌جمهور با لاریجانی
  3. لاریجانی: کسی در مجلس مانع سؤال از روحانی نیست

از چندی پیش، اکثریت مطلق نمایندگان مجلس شورای اسلامی که گفته می‌شود 183 نماینده ذیل آن را امضا کرده‌اند، سؤال از رئیس‌جمهور را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کردند؛ بعد از تقدیم این طرح به هیئت‌رئیسه مجلس، برخی نمایندگان شاخص طرح سؤال از جمله علی مطهری، خواستار اعلام وصول آن شدند اما تذکرها و اخطارها به هیئت‌رئیسه مجلس برای اعلام وصول طرح سؤال بی‌نتیجه ماند.

علی مطهری در همین زمینه و در اعتراض به عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و با تأکید بر ضرورت سؤال از رئیس‌جمهور، گفت که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مانع طرح سؤال از رئیس‌جمهور است؛ حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، کریمی قدوسی، نصرالله پژمانفر و برخی دیگر از نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهای متعدد اظهارات علی مطهری را تأیید کردند.

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت که هیئت‌رئیسه مجلس مانع اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور است، گفت: "اگر اجازه طرح سؤال 180 نماینده از رییس‌جمهور درباره مؤسسات مالی داده می‌شد، مشکلات از خیابان‌ها سر در نمی‌آورد؛ 180 نماینده، 6 ماه این مسئله و موضوع را مطرح کردند اما اجازه نمی‌دهیم از مسیر قانونی حقوق مردم پیگیری و سؤال تحقیق و تفحص مطرح شود. این یک اشکال اساسی است"؛ و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر خطاب به پژمان‌فر گفت: کسی مانع طرح سؤال نیست، چرا کار را با دست خودتان تضعیف می‌کنید؟

و اما بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، آب پاکی را روی دست موافقان و مخالفان طرح سؤال از رئیس‌جمهور ریخت و با قید "در شرایط فعلی" گفت که علی لاریجانی مخالف طرح سؤال از رئیس‌جمهور است. او گفت که آقای لاریجانی در حال حاضر معتقد است با توجه به این‌که دولت گرفتار موضوعات مختلفی است، شاید بهتر باشد که این موضوع طرح سؤال فعلاً معطل بماند یا به‌نوعی تعدیل شود.

انتهای پیام/*

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)